Porsche na autosalonu v Ženevě představí sportovní hybridní GT3. Hybrid je to jen na pohled, ve skutečnosti pracuje maličko jinak.
Konvenční elektropohon totiž nahradila jiná pokročilá technologie. Energie ztracená při brzdění se ukládá do velkého setrvačníku.
Setrvačník se roztáčí až na 40 tisíc otáček, přičemž při zrychlení dokáže vozu udělit dodatečný výkon až 160 koní, který dokáže dodávat přibližně sedm sekund. Přídavný výkon je možné kontrolovat tlačítkem na volantu.
Výkon směřuje na přední nápravu přes elektromotor, energie se naproti tomu uchovává na místě, kde obvykle sedává spolujezdec.
Zbytek výkonu dodá plochý čtyřlitr o výkonu 480 koní.
Oficiální premiéru uvidíme na autosalonu v Ženevě, v akci uvidíme tento hybrid na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu 15. května.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?