Porsche na autosalonu v Ženevě představí sportovní hybridní GT3. Hybrid je to jen na pohled, ve skutečnosti pracuje maličko jinak.
Konvenční elektropohon totiž nahradila jiná pokročilá technologie. Energie ztracená při brzdění se ukládá do velkého setrvačníku.
Setrvačník se roztáčí až na 40 tisíc otáček, přičemž při zrychlení dokáže vozu udělit dodatečný výkon až 160 koní, který dokáže dodávat přibližně sedm sekund. Přídavný výkon je možné kontrolovat tlačítkem na volantu.
Výkon směřuje na přední nápravu přes elektromotor, energie se naproti tomu uchovává na místě, kde obvykle sedává spolujezdec.
Zbytek výkonu dodá plochý čtyřlitr o výkonu 480 koní.
Oficiální premiéru uvidíme na autosalonu v Ženevě, v akci uvidíme tento hybrid na čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu 15. května.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?