Toyotě se v poslední době lepí smůla na paty. Třetí obří svolávačka během pouhých pár měsíců, toho si musel všimnout snad každý.
Toyota má v poslední době má problém. Nejprve se zjistilo, že se plynový pedál některých amerických vozů zasekává v koberečku. Poté se projevily další problémy s plynem, který se může zaseknout - tentokrát nikoliv v koberečku, ale mechanismus není dostatečně dobře dimenzován.
Nyní se objevuje další problém, o kterém jsme informovali již dříve. Nové Priusy a Lexusy HS250h, které se v Evropě neprodávají, musí taktéž do servisu.
Problém jsme detailně rozebrali v tomto článku, jde o špatné propojení rekuperačního a nerukuperačního brzdění.
Položme si ale otázku, Toyota je v posledních letech známá jako lídr kvality, mohou takové masové svolávací akce oslabit tuto pozici?
Odborná veřejnost se v poslední době trochu pře, přispěje svolávací akce spíše k nedůvěře ke značce, nebo naopak, k důvěře, tedy pocitu zákazníků, že kdykoliv se stane problém, značka jej opraví i mimo záruku.
Určité signály můžeme najít v USA. Toyotě se v posledních třech měsících dařilo navyšovat prodeje oproti minulému roku, v lednu 2010, kdy už Amerikou cloumaly svolávací akce, se prodeje propadly o pětinu.
V jednom německém průzkumu se v posledních dnech ukázalo, že jedna pětina zákazníků přemýšlí o odložení nákupu hybridního vozu Toyota nebo dokonce o úplné změně značky.
Náš názor je, že vzhledem k tomu, že se Toyotě dařilo budovat image kvalitních vozů velmi dlouhou dobu, jeden přešlap zákazníky neodradí. Možný pokles prodejů bude jen krátkodobý a za pár týdnů bude vše zapomenuto. Pokud se Toyota nebude podobným způsobem připomínat každý měsíc...
I přes docela velký rozsah kampaně to není zdaleka největší svolávací akce v historii. Tu největší musela udělat automobilka Ford. Při problémech s tempomaty muselo do servisu neskutečných šestnáct milionů vozů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.