Toyota má v poslední době má problém. Nejprve se zjistilo, že se plynový pedál některých amerických vozů zasekává v koberečku. Poté se projevily další problémy s plynem, který se může zaseknout - tentokrát nikoliv v koberečku, ale mechanismus není dostatečně dobře dimenzován.
Nyní se objevuje další problém, o kterém jsme informovali již dříve. Nové Priusy a Lexusy HS250h, které se v Evropě neprodávají, musí taktéž do servisu.
Problém jsme detailně rozebrali v tomto článku, jde o špatné propojení rekuperačního a nerukuperačního brzdění.
Položme si ale otázku, Toyota je v posledních letech známá jako lídr kvality, mohou takové masové svolávací akce oslabit tuto pozici?
Odborná veřejnost se v poslední době trochu pře, přispěje svolávací akce spíše k nedůvěře ke značce, nebo naopak, k důvěře, tedy pocitu zákazníků, že kdykoliv se stane problém, značka jej opraví i mimo záruku.
Určité signály můžeme najít v USA. Toyotě se v posledních třech měsících dařilo navyšovat prodeje oproti minulému roku, v lednu 2010, kdy už Amerikou cloumaly svolávací akce, se prodeje propadly o pětinu.
V jednom německém průzkumu se v posledních dnech ukázalo, že jedna pětina zákazníků přemýšlí o odložení nákupu hybridního vozu Toyota nebo dokonce o úplné změně značky.
Náš názor je, že vzhledem k tomu, že se Toyotě dařilo budovat image kvalitních vozů velmi dlouhou dobu, jeden přešlap zákazníky neodradí. Možný pokles prodejů bude jen krátkodobý a za pár týdnů bude vše zapomenuto. Pokud se Toyota nebude podobným způsobem připomínat každý měsíc...
I přes docela velký rozsah kampaně to není zdaleka největší svolávací akce v historii. Tu největší musela udělat automobilka Ford. Při problémech s tempomaty muselo do servisu neskutečných šestnáct milionů vozů.