Jsou svolávačky Toyota konečnou pro renomé neprůstřelné značky?

Prius
Prius, foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka
Marek Litzman 10. února 2010 8:32
Sdílej:

Toyotě se v poslední době lepí smůla na paty. Třetí obří svolávačka během pouhých pár měsíců, toho si musel všimnout snad každý.

Toyota má v poslední době má problém. Nejprve se zjistilo, že se plynový pedál některých amerických vozů zasekává v koberečku. Poté se projevily další problémy s plynem, který se může zaseknout - tentokrát nikoliv v koberečku, ale mechanismus není dostatečně dobře dimenzován.

Nyní se objevuje další problém, o kterém jsme informovali již dříve. Nové Priusy a Lexusy HS250h, které se v Evropě neprodávají, musí taktéž do servisu.

Problém jsme detailně rozebrali v tomto článku, jde o špatné propojení rekuperačního a nerukuperačního brzdění.

Položme si ale otázku, Toyota je v posledních letech známá jako lídr kvality, mohou takové masové svolávací akce oslabit tuto pozici?

Odborná veřejnost se v poslední době trochu pře, přispěje svolávací akce spíše k nedůvěře ke značce, nebo naopak, k důvěře, tedy pocitu zákazníků, že kdykoliv se stane problém, značka jej opraví i mimo záruku.

Určité signály můžeme najít v USA. Toyotě se v posledních třech měsících dařilo navyšovat prodeje oproti minulému roku, v lednu 2010, kdy už Amerikou cloumaly svolávací akce, se prodeje propadly o pětinu.

V jednom německém průzkumu se v posledních dnech ukázalo, že jedna pětina zákazníků přemýšlí o odložení nákupu hybridního vozu Toyota nebo dokonce o úplné změně značky.

Náš názor je, že vzhledem k tomu, že se Toyotě dařilo budovat image kvalitních vozů velmi dlouhou dobu, jeden přešlap zákazníky neodradí. Možný pokles prodejů bude jen krátkodobý a za pár týdnů bude vše zapomenuto. Pokud se Toyota nebude podobným způsobem připomínat každý měsíc...

I přes docela velký rozsah kampaně to není zdaleka největší svolávací akce v historii. Tu největší musela udělat automobilka Ford. Při problémech s tempomaty muselo do servisu neskutečných šestnáct milionů vozů.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.