Jsou svolávačky Toyota konečnou pro renomé neprůstřelné značky?

Marek Litzman, 10. února 2010, 08:32 Google+

Toyotě se v poslední době lepí smůla na paty. Třetí obří svolávačka během pouhých pár měsíců, toho si musel všimnout snad každý.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prius

Prius | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

Toyota má v poslední době má problém. Nejprve se zjistilo, že se plynový pedál některých amerických vozů zasekává v koberečku. Poté se projevily další problémy s plynem, který se může zaseknout - tentokrát nikoliv v koberečku, ale mechanismus není dostatečně dobře dimenzován.

Nyní se objevuje další problém, o kterém jsme informovali již dříve. Nové Priusy a Lexusy HS250h, které se v Evropě neprodávají, musí taktéž do servisu.

Problém jsme detailně rozebrali v tomto článku, jde o špatné propojení rekuperačního a nerukuperačního brzdění.

Položme si ale otázku, Toyota je v posledních letech známá jako lídr kvality, mohou takové masové svolávací akce oslabit tuto pozici?

Odborná veřejnost se v poslední době trochu pře, přispěje svolávací akce spíše k nedůvěře ke značce, nebo naopak, k důvěře, tedy pocitu zákazníků, že kdykoliv se stane problém, značka jej opraví i mimo záruku.

Určité signály můžeme najít v USA. Toyotě se v posledních třech měsících dařilo navyšovat prodeje oproti minulému roku, v lednu 2010, kdy už Amerikou cloumaly svolávací akce, se prodeje propadly o pětinu.

V jednom německém průzkumu se v posledních dnech ukázalo, že jedna pětina zákazníků přemýšlí o odložení nákupu hybridního vozu Toyota nebo dokonce o úplné změně značky.

Náš názor je, že vzhledem k tomu, že se Toyotě dařilo budovat image kvalitních vozů velmi dlouhou dobu, jeden přešlap zákazníky neodradí. Možný pokles prodejů bude jen krátkodobý a za pár týdnů bude vše zapomenuto. Pokud se Toyota nebude podobným způsobem připomínat každý měsíc...

I přes docela velký rozsah kampaně to není zdaleka největší svolávací akce v historii. Tu největší musela udělat automobilka Ford. Při problémech s tempomaty muselo do servisu neskutečných šestnáct milionů vozů.

Vytisknout

Diskuze: Jsou svolávačky Toyota konečnou pro renomé neprůstřelné značky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Logan Pick-up

Dacia Logan Pickup - do USA jde jako elektromobil

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud