Citroën nechce svoji čerstvě vytvořenou řadu DS nechat zapadnout. Takto vytvořená trojka se proto dočká ostré verze, sveze i Loeba?
Citroënu to v poslední době velmi jde v automobilových soutěžích, speciálně v rally. Po letech dominance japonských vozů se na počátku minulého desetiletí do špičky vyšvihl Citroën s modelem Xsara a už se nepustil. Vítězné tažení se přelilo i do nástupce, modelu C4 a to i v posledním seriálu, který už pošesté v řadě vyhrál Sebastien Loeb na Citroënu.
Proč taková rekapitulace? Protože podle různých spekulací před sebou právě vidíme nástupce dnes již pomalu legendární rallyové C4.
Ano, dalším pokračovatelem v rallyových soutěžích u Citroënu by měl být model DS3 a jeho ostrá verzi, kterou uvidíte na obrázcích, je základem pro tuto očekávanou závodní novinku.
K uniklým snímkům ostrého Citroënu zatím nemáme žádné podrobnosti. Motor by měl mít výkon kolem dvou set koní a to z objemu 1,6 litru. Další detaily v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.