Porsche novým Turbem dosáhla na magickou hranici pěti set koní. Není to ale málo? turbo S nám potvrzuje - ano, je!
Písmeno S je u Porsche magické. Záhadně totiž zvyšuje výkon vozu, na kterém je nalepeno. Pokud má standardní Porsche 911 Turbo písmeno S, jeho výkon se zvýší z pěti set na pět set třicet koní. A potom nastává to pravé ořechové.
Točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm, ale v případě, kdy je i tohle málo, je možné díky funkci Overboost zvýšit točivý moment až na 700 Nm.
Nejvyšší rychlost tak dosahuje v praxi nevyužitelných 315 km/h, ale není nad pocit, že mám stále rezervu... Zrychlení z klidu na stovku se zkrátilo o desetinku, nyní tak činí 3,3 sekundy.
Turbo S hraje roli vlajkové lodi celé řady 911, proto má novinka ve výbavě snad všechno, co je možné v poršeti mít. Kontrola rozjezdu, sedmistupňová dvouspojková samočinná převodovka, kontrola trakce...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?