Porsche novým Turbem dosáhla na magickou hranici pěti set koní. Není to ale málo? turbo S nám potvrzuje - ano, je!
Písmeno S je u Porsche magické. Záhadně totiž zvyšuje výkon vozu, na kterém je nalepeno. Pokud má standardní Porsche 911 Turbo písmeno S, jeho výkon se zvýší z pěti set na pět set třicet koní. A potom nastává to pravé ořechové.
Točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm, ale v případě, kdy je i tohle málo, je možné díky funkci Overboost zvýšit točivý moment až na 700 Nm.
Nejvyšší rychlost tak dosahuje v praxi nevyužitelných 315 km/h, ale není nad pocit, že mám stále rezervu... Zrychlení z klidu na stovku se zkrátilo o desetinku, nyní tak činí 3,3 sekundy.
Turbo S hraje roli vlajkové lodi celé řady 911, proto má novinka ve výbavě snad všechno, co je možné v poršeti mít. Kontrola rozjezdu, sedmistupňová dvouspojková samočinná převodovka, kontrola trakce...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?