Trochu zvýšit, oplastovat a máme tu nový, takzvaně terénní vůz. Může si tuto módu nechat Subaru ujít? Samozřejmě nemůže!
Subaru Impreza je pro "obrněnce" opravdu výborným základem. Zatímco většina vozů je pro potřeby různých Scoutů a Allroadů sekundárně upravována přidáváním pohonu 4x4, Subaru je opravdová nativní čtyřkolka, je tak projektována, designována a připravována hned od začátku. Co jiného taky čekat od Subaru.
Vzhledem k tomu, že podobný trik s modelem Legacy a jeho úpravou na Outback automobilce už dlouhou dobu dobře prochází, proč totéž nezkusit i s Imprezou?
Impreza ve své třídě téměř nemá konkurenta, protože snad všechny ostatní podobné vozy jsou odvozovány od kombíků, nikoliv standardních hatchbacků.
Impreza XV, jak bude po svém představení v Ženevě nazvána, oproti standardní Impreze malinko naroste, její vnější obrys totiž rozšíří plasty. Důležitější pro průchod lehkým terénem je spíše zvýšení, výška XV bude 152 centimetrů, což je oproti standardním 148 centimetrům příjemné.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?