Subaru Impreza XV - obrněná čtyřkolka

Impreza
Impreza, foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka
Marek Litzman 9. února 2010 12:36
Sdílej:

Trochu zvýšit, oplastovat a máme tu nový, takzvaně terénní vůz. Může si tuto módu nechat Subaru ujít? Samozřejmě nemůže!

Subaru Impreza je pro "obrněnce" opravdu výborným základem. Zatímco většina vozů je pro potřeby různých Scoutů a Allroadů sekundárně upravována přidáváním pohonu 4x4, Subaru je opravdová nativní čtyřkolka, je tak projektována, designována a připravována hned od začátku. Co jiného taky čekat od Subaru.

Vzhledem k tomu, že podobný trik s modelem Legacy a jeho úpravou na Outback automobilce už dlouhou dobu dobře prochází, proč totéž nezkusit i s Imprezou?

Impreza ve své třídě téměř nemá konkurenta, protože snad všechny ostatní podobné vozy jsou odvozovány od kombíků, nikoliv standardních hatchbacků.

Impreza XV, jak bude po svém představení v Ženevě nazvána, oproti standardní Impreze malinko naroste, její vnější obrys totiž rozšíří plasty. Důležitější pro průchod lehkým terénem je spíše zvýšení, výška XV bude 152 centimetrů, což je oproti standardním 148 centimetrům příjemné.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.