Spyker, nový vlastník Saabu poprvé nastínil budoucnost legendární švédské automobilky.
Nejprve chtějí dokončit akvizici. Poté vznikne společný podnik „Saab Spyker“. Výroba sportovních vozů Spyker zůstane pod nezávislou společností Spyker. Vize předpokládá, že Saab bude „prémiovou značkou“ jako Audi či BMW. Měl by se orientovat na výkonná a zároveň ekologicky šetrná vozidla. Základními modely zůstanou druhá generace řady 9-5 verze sedan (do výroby léto 2010) a posléze se asi přidá i kombík 9-5. Ve výrobě setrvá současná řada 9-3 ve verzích sedan, kombi a kabriolet. Na začátku roku 2011 by mělo na trh dorazit SUV 9-4X. V roce 2012 přijde na trh nástupce řady 9-3. Navíc Spyker zvažuje zavedení menší řady, ta by mohla konkurovat v segmentu prémiových kompaktů Audi A3 a BMW řady 1. Vycházet by měla ze studie 9-X z roku 2008. Výroba bude zachována ve švédském Trollhättanu, mimo modelu 9-4X, který bude produkován v Mexiku. Plán předpokládá návrat Saabu do černých čísel v roce 2012, a také sdílení komponent Spykeru se Saabem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?