V souvislosti s problémy plynových pedálů u Toyoty se v posledních dnech šíří médii zprávy o dalších nesnázích týkajících se tentokrát technicky vyspělého hybridního modelu Prius. Ten na površích s nízkou adhezí špatně brzdí, což údajně zapříčinilo i několik nehod. Podívejme se na tyto potíže podrobněji.
Prodejci Toyoty v Severní Americe a Japonsku zaznamenali v uplynulých měsících více než stovku stížností od majitelů třetí generace Priusu. Podle nich auto na rozbité či kluzké silnici špatně zpomaluje a brzdný účinek je nekonzistentní. Podle amerického bezpečnostního úřadu NHTSA už čtyři incidenty skončily nehodou a dva lehčími ťukanci. V Evropě údajně Toyota žádné hlášení nezaznamenala.Jak známo, model Prius využívá k výrobě elektřiny rekuperaci brzdné energie. Zároveň je ale osazen tradičními brzdovými destičkami pro třecí brzdění. Ta pravá alchymie spočívá právě v naladění softwaru tak, aby systém dokázal přesně dávkovat oba typy brzdění, naprosto plynule mezi nimi přecházel a přitom zůstal maximálně efektivní vzhledem k přeměně kinetické energie na elektrickou. Systém se navíc chová odlišně při různých teplotách, různé vlhkosti a na površích s různou přilnavostí, což je logické, uvědomíme-li si, že právě díky zpomalování odvalovaných kol dochází k brzdění. A právě zde by mohl být zárodek potíží Priusu, jehož systém je zkrátka odladěn na suché či maximálně deštěm zkrápěné silnice. Toyota koncem ledna překalibrovala brzdící software a nově vyráběná auta by tak měla mít problém ošetřen. Otázkou je, zda nové nastavení nepůjde na vrub efektivity hybridního ústrojí. Priusy vyrobené do této doby japonská automobilka zřejmě vyzve na svolávací akci pro jeho update. Podle dostupných informací by se toto mělo týkat 270-300 tisíc majitelů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.