V souvislosti s problémy plynových pedálů u Toyoty se v posledních dnech šíří médii zprávy o dalších nesnázích týkajících se tentokrát technicky vyspělého hybridního modelu Prius. Ten na površích s nízkou adhezí špatně brzdí, což údajně zapříčinilo i několik nehod. Podívejme se na tyto potíže podrobněji.
Prodejci Toyoty v Severní Americe a Japonsku zaznamenali v uplynulých měsících více než stovku stížností od majitelů třetí generace Priusu. Podle nich auto na rozbité či kluzké silnici špatně zpomaluje a brzdný účinek je nekonzistentní. Podle amerického bezpečnostního úřadu NHTSA už čtyři incidenty skončily nehodou a dva lehčími ťukanci. V Evropě údajně Toyota žádné hlášení nezaznamenala.Jak známo, model Prius využívá k výrobě elektřiny rekuperaci brzdné energie. Zároveň je ale osazen tradičními brzdovými destičkami pro třecí brzdění. Ta pravá alchymie spočívá právě v naladění softwaru tak, aby systém dokázal přesně dávkovat oba typy brzdění, naprosto plynule mezi nimi přecházel a přitom zůstal maximálně efektivní vzhledem k přeměně kinetické energie na elektrickou. Systém se navíc chová odlišně při různých teplotách, různé vlhkosti a na površích s různou přilnavostí, což je logické, uvědomíme-li si, že právě díky zpomalování odvalovaných kol dochází k brzdění. A právě zde by mohl být zárodek potíží Priusu, jehož systém je zkrátka odladěn na suché či maximálně deštěm zkrápěné silnice. Toyota koncem ledna překalibrovala brzdící software a nově vyráběná auta by tak měla mít problém ošetřen. Otázkou je, zda nové nastavení nepůjde na vrub efektivity hybridního ústrojí. Priusy vyrobené do této doby japonská automobilka zřejmě vyzve na svolávací akci pro jeho update. Podle dostupných informací by se toto mělo týkat 270-300 tisíc majitelů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.