Lexus představil své hybridní SUV ještě úspornější, totiž s pohonem jediné nápravy.
Zatímco standardní Lexus RX má dva elektromotory, jeden vypomáhá přímo motoru a druhý na zadní nápravě.
Právě ten zadní je z varianty s pohonem jediné nápravy vyloučen, díky čemuž se sníží hmotnost vozu o nezanedbatelných 60 kilo, což znamená snížení spotřeby paliva o 0,3 litru na rovných šest.
I přesto, že celkový maximální výkon soustavy zůstal nezměněn, 300 koní, zhoršila se akcelerace z klidu na stovku. Ta trvá 8,2 sekundy, což je o čtyři desetiny více.
Co naopak potěší, je cena. Ta je v případě dvoukolky o 200 tisíc nižší než u čtyřkolky, začíná na 1 299 000 korunách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?