Lexus představil své hybridní SUV ještě úspornější, totiž s pohonem jediné nápravy.
Zatímco standardní Lexus RX má dva elektromotory, jeden vypomáhá přímo motoru a druhý na zadní nápravě.
Právě ten zadní je z varianty s pohonem jediné nápravy vyloučen, díky čemuž se sníží hmotnost vozu o nezanedbatelných 60 kilo, což znamená snížení spotřeby paliva o 0,3 litru na rovných šest.
I přesto, že celkový maximální výkon soustavy zůstal nezměněn, 300 koní, zhoršila se akcelerace z klidu na stovku. Ta trvá 8,2 sekundy, což je o čtyři desetiny více.
Co naopak potěší, je cena. Ta je v případě dvoukolky o 200 tisíc nižší než u čtyřkolky, začíná na 1 299 000 korunách.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?