Sdružení EURO NCAP, monitorující bezpečnost automobilů prodávaných na evropských trzích, zveřejnilo žebříček nejbezpečnějších automobilů za rok 2009. Vítězem se stal Volkswagen Golf VI.
Všechny modely samozřejmě dosáhly plného počtu pěti hvězdiček.
Pořadí je následující:1.pozice: Volkswagen Golf VIochrana dospělých: 97 %ochrana dětí: 84 %ochrana chodců: 61 %asistenční systémy: 71 %2.pozice: Honda Insightochrana dospělých: 90 %ochrana dětí: 74 %ochrana chodců: 76 %asistenční systémy: 86 %3.pozice: Toyota Priusochrana dospělých: 88 %ochrana dětí: 82 %ochrana chodců: 68 %asistenční systémy: 86 %4.pozice: Hyundai i20ochrana dospělých: 88 %ochrana dětí: 83 %ochrana chodců: 64 %asistenční systémy: 86 %o pátou pozici se podělily 3 vozy:Toyota Avensisochrana dospělých: 90 %ochrana dětí: 86 %ochrana chodců: 53 %asistenční systémy: 86 %Volvo XC60ochrana dospělých: 94 %ochrana dětí: 79 %ochrana chodců: 48 %asistenční systémy: 86 %Opel / Vauxhall Astraochrana dospělých: 95 %ochrana dětí: 84 %ochrana chodců: 46 %asistenční systémy: 71 %
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?