Jen co o vlásek utekl Saab hrobníkovi z lopaty, už se proslýchají zvěsti o začátku prodeje modelu 9-5 nové generace ve 2. čtvrtletí 2010 v USA.
Je znát že ambice novému majiteli Saabu, holandskému Spykeru rozhodně nescházejí. Údajně již v dubnu 2010 by se měla nová generace řady 9-5 objevit v amerických showroomech. Navíc je údajně v plánu uvézt ještě v letošním roce do prodeje v americe nový crossover Saab 9-4X. Od Spykeru, který loni vyprodukoval pouhých 50 vozidel, to zní velice odvážně. Jelikož vývoj modelů Saab 9-5 i 9-4X byl dokončen ještě pod křídli GM, je tento krok jen logickým navázáním na bohatou historii švédské automobilky. Podstatné je, že Spyker se dále může spolehnout na technickou podporu ze strany GM. Příznivci Saabů mohou jásat, švédská ikona stále žije.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?