Jen co o vlásek utekl Saab hrobníkovi z lopaty, už se proslýchají zvěsti o začátku prodeje modelu 9-5 nové generace ve 2. čtvrtletí 2010 v USA.
Je znát že ambice novému majiteli Saabu, holandskému Spykeru rozhodně nescházejí. Údajně již v dubnu 2010 by se měla nová generace řady 9-5 objevit v amerických showroomech. Navíc je údajně v plánu uvézt ještě v letošním roce do prodeje v americe nový crossover Saab 9-4X. Od Spykeru, který loni vyprodukoval pouhých 50 vozidel, to zní velice odvážně. Jelikož vývoj modelů Saab 9-5 i 9-4X byl dokončen ještě pod křídli GM, je tento krok jen logickým navázáním na bohatou historii švédské automobilky. Podstatné je, že Spyker se dále může spolehnout na technickou podporu ze strany GM. Příznivci Saabů mohou jásat, švédská ikona stále žije.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?