Fiat se rozhodl, že své staré modely nebude v žádném případě posílat do důchodu. Platí to i pro novější Grande Punto.
Fiat nedávno představil své Punto Evo s výrazně pozměněnou tváří a všeobecně se očekávalo, že nahradí stávající Grande Punto. Nestalo se tak a Grande Punto se bude nadále prodávat vedle Eva.
Starší Grande Punto nahradí v prodejnách již poněkud obstarožní Punto Classic. Ani to ale ještě nemá svoji kariéru za sebou, protože Fiat tyto vozy hodlá i nadále vyrábět v továrně Zastavy. Ty se k nám sice dovážet nebudou, nicméně individuální dovoz by měl být možný.
Výhodnější se ale jeví koupe dnes již starého Grande Punta. S cenou rovných dvě stě tisíc je o 45 tisíc levnější než novější Evo.
Nicméně výbava Actual zahrnuje pouhopouhé dva airbagy a přípravu pro rádio, nicméně za 23 tisíc je k dispozici klimatizace v paketu s dálkové ovládaným centrálním zamykáním, pro silnější motor je k dispozici i paket, který za 30 tisíc přidá kromě klimatizace a dálkového zamykání i autorádio a některé designové prvky. Dovybavení airbagy stojí 10 tisíc za každou dvojici, za ESP si zákazník připlatí dalších 20 tisíc.
V případě, kdy zákazník chce lépe vybavený model, je lepší sáhnout po novějším Evu. To za 281 tisíc nabízí ve vyšší výbavě Dynamic sedm airbagů, klimatizaci a některé další prvky.
Grande Punto Actual je tak dobrou volbou pro ty, kterým nevadí opravdu minimální výbava a nebo jim inovovaný vzhled jednoduše nehoví.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.