Chevrolet dokázal u nové generace Sparku udržet cenu pod dvěma sty tisíci korunami, ovšem z klubu nejlevnějších vozů na trhu se sám vyřadil. Náhradou je výbava.
Nejlevnější Spark je možné pořídit za velmi příjemnou cenu, totiž za 195 tisíc korun. V této výbavě nechybí ani to nejdůležitější, tedy šestice airbagů, posilovač řízení a příprava na rádio.
Samotné rádio přidává až vyšší výbava plus, za kterou je třeba připlatit si 15 tisíc korun. Mimo to se s ní v autě objeví i centrální zamykání a elektrické stahování předních oken.
Výbava LS potom přináší klimatizaci, zamykání na dálku, a výškově nastavitelný volant, cena se přitom navýší o dalších 27 tisíc na 237 tisíc korun. Pokud ani to nestačí, LS Plus za osm tisíc přidá ještě elektrické ovládání zrcátek a oken vzadu, palubní počítač a ovládání rádia na volantu.
Vrcholná verze LT je o 20 tisíc dražší než LS plus, ale je nabízena jen se silnějším motorem. Zde už nechybí i dobrá výbava jako automatická klimatizace, parkovací senzory, lepší audioaparatura a další drobnosti.
K dispozici, jak jsem již naznačil, jsou dva motory, litr o výkonu 68 koní a 1,2 o výkonu 82 koní. Diesel netřeba, vždyť spotřeba obou motorů se už tak pohybuje kolem pěti litrů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?