Chevrolet dokázal u nové generace Sparku udržet cenu pod dvěma sty tisíci korunami, ovšem z klubu nejlevnějších vozů na trhu se sám vyřadil. Náhradou je výbava.
Nejlevnější Spark je možné pořídit za velmi příjemnou cenu, totiž za 195 tisíc korun. V této výbavě nechybí ani to nejdůležitější, tedy šestice airbagů, posilovač řízení a příprava na rádio.
Samotné rádio přidává až vyšší výbava plus, za kterou je třeba připlatit si 15 tisíc korun. Mimo to se s ní v autě objeví i centrální zamykání a elektrické stahování předních oken.
Výbava LS potom přináší klimatizaci, zamykání na dálku, a výškově nastavitelný volant, cena se přitom navýší o dalších 27 tisíc na 237 tisíc korun. Pokud ani to nestačí, LS Plus za osm tisíc přidá ještě elektrické ovládání zrcátek a oken vzadu, palubní počítač a ovládání rádia na volantu.
Vrcholná verze LT je o 20 tisíc dražší než LS plus, ale je nabízena jen se silnějším motorem. Zde už nechybí i dobrá výbava jako automatická klimatizace, parkovací senzory, lepší audioaparatura a další drobnosti.
K dispozici, jak jsem již naznačil, jsou dva motory, litr o výkonu 68 koní a 1,2 o výkonu 82 koní. Diesel netřeba, vždyť spotřeba obou motorů se už tak pohybuje kolem pěti litrů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.