Toyota Prius G Sports - rychleji nebo úsporněji?

Prius G Sports
Prius G Sports, foto: Toyota
Marek Litzman 19. ledna 2010 12:45
Sdílej:

Toyota na autosalonu v Tokiu představila zajímavý prototyp upravené Toyoty Prius. Má být jednak rychlejší, ale i úspornější.

Pozoruhodný sportovec vyvíjí Toyota se závodním týmem Gazoo Racing, s touto informací je tedy jasné, kde se vzala zkratka G sports.

Mnoho se toho nezměnilo, stejný je motor a jeho okolí, sportovnější jízdě se ale přizpůsobily tvrdší tlumiče.

Podobně jsou na tom i rozměrné brzdy, výfukový systém a další drobnosti.

Více jsou jistě vidět exteriérové úpravy provedené za účelem zlepšení proudění vzduchu kolem vozu. Ty dokáží zlepšit spotřebu vozu, ale i dynamiku ve vyšších rychlostech.

Jde o první vůz ze sportovně laděné série G, která ale zůstane vyhrazena Japonsku. Bohužel.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.