Toyota na autosalonu v Tokiu představila zajímavý prototyp upravené Toyoty Prius. Má být jednak rychlejší, ale i úspornější.
Pozoruhodný sportovec vyvíjí Toyota se závodním týmem Gazoo Racing, s touto informací je tedy jasné, kde se vzala zkratka G sports.
Mnoho se toho nezměnilo, stejný je motor a jeho okolí, sportovnější jízdě se ale přizpůsobily tvrdší tlumiče.
Podobně jsou na tom i rozměrné brzdy, výfukový systém a další drobnosti.
Více jsou jistě vidět exteriérové úpravy provedené za účelem zlepšení proudění vzduchu kolem vozu. Ty dokáží zlepšit spotřebu vozu, ale i dynamiku ve vyšších rychlostech.
Jde o první vůz ze sportovně laděné série G, která ale zůstane vyhrazena Japonsku. Bohužel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.