Automobilka BMW pro svůj nejmenší model připravila inovovaný agregát, jde o třílitr s přeplňováním a označením 35i.
Novinka označovaná jako N55 nahrazuje starší motor s označením N54. Důležitou inovací je přeplňování, místo dvou turbodmychadel je nyní použito jedno.
To jediné je ale označeno jako Twin-scroll. Jde o zlepšený návrh turbodmychadla, kdy se svody z obou stran šestiválce setkávají až těsně před turbem, čímž se snižují zpětné tlaky a turbo lépe zabírá od nízkých otáček.
Mimo to motor využívá dalších pokročilých technologií jako systém řízení ventilů Valvetronic. Tento motor se svůj debut odbyl v modelu 5 GT.
Nejvyšší výkon dosahuje 225 kW, tedy 306 koní a točivý moment se zastaví na 400 Nm, ovšem v dlouhém pásmu 1200 - 5000 otáček za minutu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?