Automobilka BMW pro svůj nejmenší model připravila inovovaný agregát, jde o třílitr s přeplňováním a označením 35i.
Novinka označovaná jako N55 nahrazuje starší motor s označením N54. Důležitou inovací je přeplňování, místo dvou turbodmychadel je nyní použito jedno.
To jediné je ale označeno jako Twin-scroll. Jde o zlepšený návrh turbodmychadla, kdy se svody z obou stran šestiválce setkávají až těsně před turbem, čímž se snižují zpětné tlaky a turbo lépe zabírá od nízkých otáček.
Mimo to motor využívá dalších pokročilých technologií jako systém řízení ventilů Valvetronic. Tento motor se svůj debut odbyl v modelu 5 GT.
Nejvyšší výkon dosahuje 225 kW, tedy 306 koní a točivý moment se zastaví na 400 Nm, ovšem v dlouhém pásmu 1200 - 5000 otáček za minutu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?