Škoda Auto prodala nejvíce vozů v historii

Yeti
Yeti, foto: www.autoroad.cz / Braňo Porubčan
AutoRoad.cz , mediafax 15. ledna 2010 11:16
Sdílej:

Celkové prodeje společnosti Škoda Auto za rok 2009 vzrostly o 1,4 procenta na 684.226 vozů a dosáhly tak nejvyšší úrovně v historii automobilky. Škodovka o tom informovala v pátek.

Prodejní čísla společnosti rostla především díky Číně a trhům západní Evropy, kde byl odbyt podpořen zavedením šrotovací prémie.

V Číně letos Škoda Auto překročila magickou hranici 100 tisíc prodaných vozů. Celkově na zdejším trhu za rok 2009 dodala zákazníkům 122.556 vozů, tj. o 107 procent více, než v roce 2008.

Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo zaregistrováno 190.717 nových vozů, což byl meziroční nárůst o 57,3 procent. Automobilka zde zvýšila svůj tržní podíl z cca 3,9 procenta v roce 2008 na cca 5 procent v roce 2009. Německý automobilový trh vzrostl v roce 2009 o 23,2 procenta.

Mezi úspěšné trhy patřilo v roce 2009 například také Finsko. Podíl značky Škoda na zdejším trhu vyrostl na 6,8 %, což činí nejvyšší tržní podíl českého výrobce v rámci celé západní Evropy. Vozy Škoda tak ve Finsku obsadily celkově čtvrtou pozici mezi nejprodávanějšími automobily.

Prodeje proti loňskému roku pak vzrostly na trzích Francie (+4,3 %), Rakouska (+4,8 %), Švýcarska (+3,0 %) nebo Polska (+12,7 %). S poklesem celkového trhu zaznamenala automobilka výrazný pokles prodeje na trzích regionu východní Evropy.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v roce 2009 Octavia (273.590 vozů; tj. meziročně +2,4 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (264.173 vozů; tj. meziročně +7,1 %). Nejrychleji rostly prodeje u vlajkové lodi, modelu Škoda Superb (44.548 vozů; tj. meziročně +73,7 %). Velký zájem projevili zákazníci o novinky Škoda Yeti (11.018 vozů), který je zákazníkům k dispozici od druhé poloviny července, a Škoda Superb Combi (735 vozů), který je na vybraných trzích v prodeji teprve od prosince. Automobilka dále prodala 47.152 vozů modelové řady Roomster a 43.745 vozů Octavia Tour.

„V náročném období, kterým celosvětová ekonomika prochází, se nám podařilo stabilizovat prodeje společnosti. Dokonce jsme překonali rok 2008. Dopomohl nám strategický a dynamicky se rozvíjející trh Číny, zároveň zájem zákazníků v západní Evropě podpořený zavedením šrotovací prémie,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

„Vsadili jsme na vysokou úroveň kvality produktů, inovace a rozšíření modelové palety. Uplynulý rok byl přitom velmi pestrý. Představili jsme první SUV značky Škoda - Yeti, kombi provedení vlajkové lodi Superb, modernizovanou octavii v provedení Scout a RS a v neposlední řadě fabii combi Scout,“ dodal Heger.

„Ekologickou paletu GreenLine jsme rozšířili o octavii, která má nově také možnost pohonu na stlačený plyn LPG. Mimo to jsme zahájili kompletní výrobu vozů značky Škoda v ruské Kaluze a indické Pune. Rok 2010 bude podle všech odhadů náročnou zkouškou. Naději na pozitivní vývoj vkládáme do nedávno představených a dále v novém roce připravovaných modelů a do expanze na další rozvíjející se trhy,“ uzavřel Fleger.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.