Renualt představil dosud nejúspornější Clio eco2. Jeho kombinovaná spotřeba je pouhých 3,7 litru na sto ujetých kilometrů.
Tato hranice je magická, protože dává vstupenku do společnosti vozů, jejichž emise CO2 jsou nižší než 100 gramů na sto kilometrů. Pod touto hranicí některé státy přispívají na nákup takto ekologických vozů.
Za pohonem stojí motor o objemu 1,5 litru a výkonu 85 koní, jde o dieselový motor s točivým momentem 200 Nm.
Došlo i na klasické úpravy, aerodynamika byla vylepšena, zvláště v oblasti předního nárazníku, nové jsou například poklice ocelových kol, která jsou mimochodem užší.
Novinka bude ve Francii dostupná do měsíce, jak to bude s distribucí jinde po Evropě, nevíme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?