Len včera sme vás informovali o plánoch nemeckého Volkswagenu, ktorý plánoval predstaviť koncept dvojdverového kupé postaveného na podvozkovej platforme súčasného Volkswagenu Golf. Stalo sa tak už dnes počas severoamerického autosalónu v Detroite, ktorý patrí k popredným automobilovým udalostiam v roku.
Vonkajšie tvary Volkswagenu Golf Coupe Concept naznačujú smerovanie dizajnu budúcej generácie Volkswagenu Golf. Predná časť je veľmi podobná s menším VW Polo, zadné partie zase evokujú typické konzervatívne línie Audi. Interiér je evolúciou „šestkového“ Golfu s pozmeneným stredovým panelom s novým ovládaním klimatizačného systému.
Volkswagen Golf Concept zdieľa podvozkovú platformu so súčasným Volkswagenom Golf šiestej generácie. Zaujímavá je koncepcia jeho pohonu, ktorý zabezpečuje známy maloobjemový turbomotor v kombinácii s elektromotorom. Turbomotor 1,4 TSI spojený so 7-stupňovým automatom DSG dosahuje v koncepte maximálny výkon 150 konských síl, pomáha mu elektromotor s li-ion akumulátormi s výkonom 20 kW. Golf Coupe Concept dokáže prejsť istú vzdialenosť výlučne s pomocou elektromotora.
Celý systém pohonu vykazuje priemernú spotrebu na úrovni 4,2 l/100 km a emisie CO2 s hodnotou 98 g/km. Automobil napriek tomu dokáže zrýchliť z nuly na stovku už za 8,6 sekundy a je schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 227 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.