Len včera sme vás informovali o plánoch nemeckého Volkswagenu, ktorý plánoval predstaviť koncept dvojdverového kupé postaveného na podvozkovej platforme súčasného Volkswagenu Golf. Stalo sa tak už dnes počas severoamerického autosalónu v Detroite, ktorý patrí k popredným automobilovým udalostiam v roku.
Vonkajšie tvary Volkswagenu Golf Coupe Concept naznačujú smerovanie dizajnu budúcej generácie Volkswagenu Golf. Predná časť je veľmi podobná s menším VW Polo, zadné partie zase evokujú typické konzervatívne línie Audi. Interiér je evolúciou „šestkového“ Golfu s pozmeneným stredovým panelom s novým ovládaním klimatizačného systému.
Volkswagen Golf Concept zdieľa podvozkovú platformu so súčasným Volkswagenom Golf šiestej generácie. Zaujímavá je koncepcia jeho pohonu, ktorý zabezpečuje známy maloobjemový turbomotor v kombinácii s elektromotorom. Turbomotor 1,4 TSI spojený so 7-stupňovým automatom DSG dosahuje v koncepte maximálny výkon 150 konských síl, pomáha mu elektromotor s li-ion akumulátormi s výkonom 20 kW. Golf Coupe Concept dokáže prejsť istú vzdialenosť výlučne s pomocou elektromotora.
Celý systém pohonu vykazuje priemernú spotrebu na úrovni 4,2 l/100 km a emisie CO2 s hodnotou 98 g/km. Automobil napriek tomu dokáže zrýchliť z nuly na stovku už za 8,6 sekundy a je schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 227 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.