Len včera sme vás informovali o plánoch nemeckého Volkswagenu, ktorý plánoval predstaviť koncept dvojdverového kupé postaveného na podvozkovej platforme súčasného Volkswagenu Golf. Stalo sa tak už dnes počas severoamerického autosalónu v Detroite, ktorý patrí k popredným automobilovým udalostiam v roku.
Vonkajšie tvary Volkswagenu Golf Coupe Concept naznačujú smerovanie dizajnu budúcej generácie Volkswagenu Golf. Predná časť je veľmi podobná s menším VW Polo, zadné partie zase evokujú typické konzervatívne línie Audi. Interiér je evolúciou „šestkového“ Golfu s pozmeneným stredovým panelom s novým ovládaním klimatizačného systému.
Volkswagen Golf Concept zdieľa podvozkovú platformu so súčasným Volkswagenom Golf šiestej generácie. Zaujímavá je koncepcia jeho pohonu, ktorý zabezpečuje známy maloobjemový turbomotor v kombinácii s elektromotorom. Turbomotor 1,4 TSI spojený so 7-stupňovým automatom DSG dosahuje v koncepte maximálny výkon 150 konských síl, pomáha mu elektromotor s li-ion akumulátormi s výkonom 20 kW. Golf Coupe Concept dokáže prejsť istú vzdialenosť výlučne s pomocou elektromotora.
Celý systém pohonu vykazuje priemernú spotrebu na úrovni 4,2 l/100 km a emisie CO2 s hodnotou 98 g/km. Automobil napriek tomu dokáže zrýchliť z nuly na stovku už za 8,6 sekundy a je schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť 227 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?