Citroen C4, dnes již poněkud obstarožní, příjemně klesá s cenou a nejlevněji je možné jej koupit za 254 tisíc korun.
Citroen zvolil cenovou politiku zaměřenou na komfort, proto v nejlevnějším provedení najdeme pouhopouhé dva airbagy, ale nahradí je například elektrické stahování oken, tempomat, palubní počítač a například dvouose nastavitelný volant. Klimatizaci je možné koupit za 42 tisíc korun, ale ve výbavě se spolu s ním objeví i rádio.
Teprve vyšší výbava, za kterou se připlácí 5 tisíc, tedy nejnižší cena je 304 tisíc, přidává pořádnou výbavu, tedy doplňuje počat airbagů na šest, umí chladit klimatizací a bezpečnost zaručí i ESP.
Na vrcholnou variantu SX Pack padne dalších 21 tisíc, majitel se ale bude moci těšit na automatickou klimatizaci, kůží potažený volant a například dešťový a světelný senzor.
Kupé má nabídku konstruovanou od základu jinak. Výbavy jsou dvě, VTR a VTS, mezi ně se dočasně vklínila edice By LOEB.
Základní VTR má za 304 tisíc v základu šestici airbagů, ESP, klimatizaci i rádio, v podstatě je srovnatelná s výbavou SX. By LOEB zlepší klimatizaci na automatickou přidá dešťový senzor a designový paket s plaketkou výrobního pořadí vozu. To vše za rovných 50 tisíc. Vrchol nabídky, VTS, stojí o 41 tisíc více, nabídne ale například parkovací senzory vepředu i vzadu, signalizaci tlaku v pneumatikách, nebo adaptivní světlomety. Čalounění má navíc prvky z ušlechtilé Alcantry.
Celý ceník je možné stáhnout na www.citroen.cz
Mezi námi, ceny to nejsou pěkné a jejich pokles je z hlediska kupujícího jistě chválihodný, ale minulý týden jsme představili zlevněný Renault Mégane. Jeho nejnižší cena je sice vyšší, Citroen je možné koupit za 254 tisíc, Mégane až za 267 tisíc, výbava je ale nesrovnatelná a to u novějšího auta s výkonnějším motorem
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.