Peugeot na autosalonu v Ženevě představí koncept SR1 naznačující budoucnost této značky. Ukáže to na co čekáme, konečně menší tlamu.
Nebýt toho, že jsme vám před několika měsíci přinesli první skici nového Peugeotu 408, měl bych chuť tvrdit, že tato novinka představuje budoucnost tohoto velkého Peugeotu.
Vypadá to tedy, že s novou SR1 musíme být ještě futurističtější.
Oproti současným Peugeotům, které charakterizovalo neustálé rozšiřování lví "tlamy" až do neuvěřitelných rozměrů (v redakci jsme se dokonce i sázeli, kdy tlama dosáhne až zadních dveří), koncept SR1 má konečně menší, poněkud více sexy papulku, tedy už žádnou obří tlamu (a mimo to to znamená, že jsem sázku prohrál).
Zajímavé kupé s uspořádáním 2+1, přesně inverzním oproti slavnému McLarenu F1, protože vepředu jsou dvě plnohodnotná místa, mezi nimi vzadu se může uvelebit třetí cestující, nabídne ladné linie i pokročilou techniku.
Jde o systém HYbrid4, jehož základ tvoří diesel 1,6 litru a silný elektromotor, dohromady jim to jde tak dobře, že dají sumární výkon až 313 koní.
Zda novinku někdy uvidíme, netušíme. Na druhou stranu, úspěšný přerod Peugeotu RCZ by mohl zavánět nadějí...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?