Nový Ford Focus je tu, třetí generace ještě agresivnější

Marek Litzman, 11. ledna 2010, 11:36 Google+

Třetí generace Fordu Focus se možná trochu neočekávaně představila na autosalonu v Detroitu. Automobilce se vše podařilo tutlat až do poslední chvíle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford

Sdílejte článek

Představení nového Furdu Focus v USA je samozřejmě naprosto účelné, protože Focus třetí generace se stane opravdovým globálním modelem, tedy vozem, který se prodává téměř po celém světě. Téměř totožné Focusy (slovem téměř je třeba rozumět místní homologační podmínky, a další dílčí přizpůsobení) bude tedy jezdit v Evropě, Americe i Asii. Výroba bude probíhat na čtyřech místech světa.

Vůz, který vidíte na fotkách, je zatím jen konceptem, ale do výroby se počítá se vzhledem změněným jen minimálně. Otázkou například je, jak se budou potenciálním zákazníkům líbit pozoruhodně tvarované partie předního nárazníku.

Jinak přední část vychází ze současného Focusu a jasně se řadí do rodiny vozů s tímto jménem. Horší je tomu vzadu, kde je zadní partie oproti minulým generacím úplně nová a nutno podotknout, že velmi komplikovaná.

Počítá se s nepříliš změněnou, jen zdokonalenou motorovou nabídkou a o americké motory Eco Boost se s námi Ford pravděpodobně nepodělí. Na svém zůstává i podvozek, který byl pro novou generaci jen lehce zdokonalen a odladěn i pro novou karoserii.

Co by to bylo za nové auto, kdyby nepřišlo s trochou hi-tech, proto můžeme i u Focusu čekat v nejvyšších patrech příplatkové výbavy například samočinné parkování, různé bezpečnostní systémy jako systém pro udržení v jízdním pruhu nebo systém aktivní ochrany před nárazem, se kterým se pojí i adaptivní tempomat. Mimo to dokáže Focus i rozeznávat dopravní značení.

V USA se novinka začne prodávat ještě letos, byť až na samém konci roku. Evropa se dočká až více než za rok.

Vytisknout

Diskuze: Nový Ford Focus je tu, třetí generace ještě agresivnější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C4

Citroen C4 levněji, základ se blíží čtvrt milionu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud