Třetí generace Fordu Focus se možná trochu neočekávaně představila na autosalonu v Detroitu. Automobilce se vše podařilo tutlat až do poslední chvíle.
Představení nového Furdu Focus v USA je samozřejmě naprosto účelné, protože Focus třetí generace se stane opravdovým globálním modelem, tedy vozem, který se prodává téměř po celém světě. Téměř totožné Focusy (slovem téměř je třeba rozumět místní homologační podmínky, a další dílčí přizpůsobení) bude tedy jezdit v Evropě, Americe i Asii. Výroba bude probíhat na čtyřech místech světa.
Vůz, který vidíte na fotkách, je zatím jen konceptem, ale do výroby se počítá se vzhledem změněným jen minimálně. Otázkou například je, jak se budou potenciálním zákazníkům líbit pozoruhodně tvarované partie předního nárazníku.
Jinak přední část vychází ze současného Focusu a jasně se řadí do rodiny vozů s tímto jménem. Horší je tomu vzadu, kde je zadní partie oproti minulým generacím úplně nová a nutno podotknout, že velmi komplikovaná.
Počítá se s nepříliš změněnou, jen zdokonalenou motorovou nabídkou a o americké motory Eco Boost se s námi Ford pravděpodobně nepodělí. Na svém zůstává i podvozek, který byl pro novou generaci jen lehce zdokonalen a odladěn i pro novou karoserii.
Co by to bylo za nové auto, kdyby nepřišlo s trochou hi-tech, proto můžeme i u Focusu čekat v nejvyšších patrech příplatkové výbavy například samočinné parkování, různé bezpečnostní systémy jako systém pro udržení v jízdním pruhu nebo systém aktivní ochrany před nárazem, se kterým se pojí i adaptivní tempomat. Mimo to dokáže Focus i rozeznávat dopravní značení.
V USA se novinka začne prodávat ještě letos, byť až na samém konci roku. Evropa se dočká až více než za rok.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.