Mazda se potýká s problémy při vývoji nové generace motoru Wankel s označením 16X, ten měl již letos vystřídat typ 13B osazovaný do aktuálního modelu RX-8.
Automobilka se rozhodla vylepšit pohonnou jednotku osazením přímého vstřikování spolu s turbodmychadlem. Při zachování objemu 2 x 650 cm3 se předpokládá dosažení výkonu 300 koní oproti současným 230 koním verze 13B.
Motor se stále potýká s problémy se spotřebou paliva i oleje, nedostatkem točivého momentu ve středních otáčkách a malou životností.
Změny také přinesly větší složitost konstrukce a především vyšší hmotnost, což neodpovídá dlouhodobé koncepci snižování hmotnosti vozů Mazda. Japonská automobilka jako poslední využívá této pozoruhodné konstrukce a nadále ji vyvíjí. Činí tak již od roku 1965 kdy byl první Wankelův motor nasazen do modelu Cosmo Serie 1. Nová jednotka 16X by měla v budoucnu pohánět modely RX-7 a RX-8. Model RX-7 by měl být nástupcem legendárního sportovního kupé z roku 1992.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.