Automobilka se rozhodla vylepšit pohonnou jednotku osazením přímého vstřikování spolu s turbodmychadlem. Při zachování objemu 2 x 650 cm3 se předpokládá dosažení výkonu 300 koní oproti současným 230 koním verze 13B.
Motor se stále potýká s problémy se spotřebou paliva i oleje, nedostatkem točivého momentu ve středních otáčkách a malou životností.
Změny také přinesly větší složitost konstrukce a především vyšší hmotnost, což neodpovídá dlouhodobé koncepci snižování hmotnosti vozů Mazda. Japonská automobilka jako poslední využívá této pozoruhodné konstrukce a nadále ji vyvíjí. Činí tak již od roku 1965 kdy byl první Wankelův motor nasazen do modelu Cosmo Serie 1. Nová jednotka 16X by měla v budoucnu pohánět modely RX-7 a RX-8. Model RX-7 by měl být nástupcem legendárního sportovního kupé z roku 1992.