Americká společnost General Motors začala ukončovat provoz své dceřiné společnosti Saab. Informoval o tom v sobotu server BBC.
Automobilka General Motors v sobotu oznámila, že již vybrala společnost zabývající se restrukturalizací AlixPartners, aby dohlédla na ukončování společnosti Saab. Očekává se však, že tento proces potrvá měsíce. General Motors tak pokračuje ve výběru zájemců o koupi automobilky.
Tento postup kritizují především odbory Saabu. "Je nezodpovědné hrát na dvě strany - na jedné stále nabízet Saab k prodeji, na druhé straně ukončovat jeho aktivitu," řekl Stefan Loefven, šéf odborového hnutí.
Konečný termín na podání nabídek na koupi Saabu vypršel v noci na pátek a společnost General Motors potvrdila, že skutečně několik obchodních návrhů obdržela. O švédskou automobilku se zajímá například výrobce luxusních vozů Spyker či investiční skupina Genii Capital.
Švédská média spekulují, že o Saab projevila zájem i skupina švédských investorů, nicméně tuto informaci zatím nikdo oficiálně nepotvrdil.
Automobilka Saab byla založena v roce 1937, pod křídla GM spadá od roku 1989.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?