Management švédské automobilky Saab se prý rozhodl zahájit likvidaci firmy i přes to, že mateřská společnost General Motors stále zvažuje nabídky na koupi automobilky. Uvedla to v pátek agentura Reuters s odvoláním na zdroj z odborů Saabu.
Podle agentury Reuters se vedení automobilky rozhodlo zahájit likvidaci společnosti na zasedání představenstva firmy.
"Od General Motors je nezodpovědné, že se za současné situace snaží ve stejný čas jít dvěma směry, jak k prodeji, tak ke zrušení společnosti," prohlásil předseda odborového sdružení IF Metall Stefan Lofven.
O Saab projevil zájem výrobce luxusních vozů Spyker, a také investiční skupina Genii Capital, k níž se připojil i bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone.
General Motors vstoupila do Saabu před dvaceti lety, od té doby se však automobilka dostala pouze jeden rok do zisku. Na podzim loňského roku zkrachovala již téměř dokončená jednání se švédskou automobilkou Koenigsegg o prodeji Saabu a General Motors se proto musela rychle poohlédnout po dalším kupci. V současné době má na prodej Saabu tři nabídky, pokud vedení General Motors ani jedna z nich nenadchne, bude to znamenat konec 60 let staré automobilové švédské značky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?