Hybridy jsou na vzestupu a potvrzuje to jeden z největších automobilových trhů, Japonsko.
Ačkoliv celkové prodeje hybridů dosahují jen asi desetinového podílu všech prodaných vozů v Japonsku, Priusu se daří, stal se totiž nejprodávanějším vozem vůbec.
V roce 2009 si v Japonsku našel takřka 209 tisíc nových kupujících. Na skvělém pátém místě se umístila Honda Insight (přes 93 tisíc kusů), taktéž hybrid. Mezi se vklínily nehybridní vozy.
U nás se prodeje hybridů pohybují řádově v desítkách kusů, Priusů se za celý rok 2009 prodalo 79, Insightů 13, k tomu můžeme přidat několik hybridních Lexusů a Civiců Hybird.
Velkým trhem pro hybridy je USA, kde se podíl těchto vozů na celkových prodejích pohybuje na necelých třech procentech, při obří kapacitě tohoto trhu (i v podprůměrném roce 2009 se zde prodalo přes deset milionů nových vozů, ještě v roce 2008 to bylo téměř 17 milionů) je to v absolutních číslech zajímavá hodnota.
Je Prius opravdu tak dobrý, aby byl nejprodávanějším vozem? Přečtěte si krátký test Toyoty Prius.