Hybridní výhra, nejprodávanějším autem v Japonsku je Toyota Prius

Prius
Prius, foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka
Marek Litzman 8. ledna 2010 12:53
Sdílej:

V našich podmínkách se tomu můžeme jenom divit, ale nejprodávanějším autem roku 2009 v Japonsku se stala hybridní Toyota Prius.

Hybridy jsou na vzestupu a potvrzuje to jeden z největších automobilových trhů, Japonsko.

Ačkoliv celkové prodeje hybridů dosahují jen asi desetinového podílu všech prodaných vozů v Japonsku, Priusu se daří, stal se totiž nejprodávanějším vozem vůbec.

V roce 2009 si v Japonsku našel takřka 209 tisíc nových kupujících. Na skvělém pátém místě se umístila Honda Insight (přes 93 tisíc kusů), taktéž hybrid. Mezi se vklínily nehybridní vozy.

U nás se prodeje hybridů pohybují řádově v desítkách kusů, Priusů se za celý rok 2009 prodalo 79, Insightů 13, k tomu můžeme přidat několik hybridních Lexusů a Civiců Hybird.

Velkým trhem pro hybridy je USA, kde se podíl těchto vozů na celkových prodejích pohybuje na necelých třech procentech, při obří kapacitě tohoto trhu (i v podprůměrném roce 2009 se zde prodalo přes deset milionů nových vozů, ještě v roce 2008 to bylo téměř 17 milionů) je to v absolutních číslech zajímavá hodnota.

Je Prius opravdu tak dobrý, aby byl nejprodávanějším vozem? Přečtěte si krátký test Toyoty Prius.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.