Roztomilý malý diblík od Hondy se představil na autosalonu v Díllí. Koncept městského vozu by mohl doplnit ve své třídě model Jazz.
Nový malý koncept, jak Honda svoji novinku jednoduše nazvala, je ukázkou jak by měl přibližně za rok vypadat vůz, který v Indii a okolních státech doplní malý Jazz. Oproti Jazzu má být o chlup menší, ale především mnohem levnější.
Klíčem k o polovinu levnějšímu vozu je kromě chytrého a úsporného návrhu i maximální využití místních surovin a subdodavatelů, což má přesně nastat.
Indie je pro výrobce mimořádně perspektivním trhem. Spolu s Čínou, kde ale už začíná být docela plno, jde o druhou nejlidnatější zemi světa, která má do budoucna obrovský potenciál. Dosud se zde vyráběla spíše levná auta, popřípadě licenční výroby stávajících vozů, například Hindustan Ambassador, legenda nad legendy, která se v Indii vyrábí již padesátým druhým rokem, je jen licenční výrobou ještě staršího Morrisu Oxford.
Určitý pokrok přinesla automobilka Tata a v současné době se již automobilky mohou přetrhnout, aby vyrobily auto speciálně pro Indii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?