Roztomilý malý diblík od Hondy se představil na autosalonu v Díllí. Koncept městského vozu by mohl doplnit ve své třídě model Jazz.
Nový malý koncept, jak Honda svoji novinku jednoduše nazvala, je ukázkou jak by měl přibližně za rok vypadat vůz, který v Indii a okolních státech doplní malý Jazz. Oproti Jazzu má být o chlup menší, ale především mnohem levnější.
Klíčem k o polovinu levnějšímu vozu je kromě chytrého a úsporného návrhu i maximální využití místních surovin a subdodavatelů, což má přesně nastat.
Indie je pro výrobce mimořádně perspektivním trhem. Spolu s Čínou, kde ale už začíná být docela plno, jde o druhou nejlidnatější zemi světa, která má do budoucna obrovský potenciál. Dosud se zde vyráběla spíše levná auta, popřípadě licenční výroby stávajících vozů, například Hindustan Ambassador, legenda nad legendy, která se v Indii vyrábí již padesátým druhým rokem, je jen licenční výrobou ještě staršího Morrisu Oxford.
Určitý pokrok přinesla automobilka Tata a v současné době se již automobilky mohou přetrhnout, aby vyrobily auto speciálně pro Indii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.