Renault je svojí agresivní cenovou strategií veskrze znám, nyní snížil ceny svého Méganu na nejnižší sumu ve třídě, na 269 tisíc korun.
Mégane dostal novou výbavu Generation, která mu dovolila spadnout na velmi příjemnou cenu 269 900 korun, přičemž tato cena obsahuje zvýšenou daň z přidané hodnoty na 20 %.
Základním motorem, který tuto cenu nabízí, je 1,6 o výkonu 110 koní. I Generation má poměrně bohatou výbavu, která zahrnuje šestici airbagů, tempomat a klimatizaci. Akčně je nyní možné získat i rádio.
Na všechny ostatní výbavy poskytuje Renault slevu 20 tisíc a je ochoten přidat dalších 20 při zakoupení na leasing.
Renault se tak staví do čela žebříčku nejlevnějších aut ve třídě. Například Hyundai i30 stojí totéž, za Kiu cee'd dá zákazník 265 tisíc a Chevrolet Lacetti stojí 263 tisíc korun, výbava je zde ale nesrovnatelně chudší.
Porovnejme si cenu Renaultu s jinými dobře prodávanými vozy ve třídě.
Nejprodávanější v této třídě je Kia cee'd, kterou následuje právě Mégane, na třetím místě je Hyundai i30.
Kia se prodává od 265 tisíc korun v akčním ceníku, přičemž oproti Méganu ji ve výbavě chybí klimatizace (příplatek činí 25 tisíc), dálkové ovládání centrálního zamykání a tempomat, zato nabízí možnost výškového nastavení sedadla spolujezdce navíc.
Srovnejme si ceny ještě se Škodou Octavií, kterou automobilka sice řadí o třídu výše, ale větší je v podstatě jen o kufr, interiér patří spíše k Méganu.
Octavia se na tuzemském trhu prodává od 352 tisíc korun s motorem 1,4 o výkonu 80 koní. Za tuto cenu Škoda nenabídne na rozdíl od Renaultu tempomat, klimatizaci, ani dálkové ovládání centrálního zamykání. Stojí tedy rozdíl sta tisíc korun a další výbavy za větší kufr?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.