Aston Martin One-77 sa oficiálne stáva najrýchlejším Astonom všetkých čias. Dosiahnutou rýchlosťou 354,86 km/h dokonca prekonal samotné očakávania výrobcu, ktorý pôvodne predpokladal maximálnu dosiahnutú rýchlosť v okolí 320 km/h.
Britský superšportiak bol verejnosti predstavený na jarnom autosalóne v Ženeve v minulom roku. Odvtedy automobilka pracuje na detailoch, aby jeho plánovanému uvedeniu na automobilový trh už v tomto roku nič nezabránilo. V rámci príprav sa okrem iného odohrávajú rýchlostné skúšky na prísne utajenej trati v južnej Európe, ktoré by mali podľa vyhlásenia automobilky pokračovať aj v tomto roku.
Okrem toho, že sa Aston Martin One-77 najrýchlejším modelom značky, prekonal aj všetky rýchlostné maximá svojich rivalov z rodnej Veľkej Británie. Pokoril tak aj legendu ako Jaguar XJ220 s maximálnou rýchlosťou 349 km/h. Je potrebné dodať, že Aston dosiahol svoje maximum na suchej trati, avšak za veterného počasia. O fascinujúce dynamické parametre sa stará atmosférický 12-valcový benzínový agregát, ktorý je ukrytý pod prednou kapotou. Vidlicový 12-valec s objemom 7,3 litra dosahuje výkon zhruba 700 konských síl (515 kW), na jeho naladení má svoj podiel uznávaná firma Cosworth.
Aston Martin One-77 bude vybavený novou 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou a karbónovo-keramickými brzdami. Zaujímavosťou je aj použitie plne nastaviteľných tlmičov „Dynamic Suspension Spool Valve“, ktoré sú po prvý krát použité na automobile určenom pre bežnú cestnú premávku. Britský superšport vznikne v obmedzenej sérii 77 kusov, k prvým zákazníkom dorazí v polovici tohto roka. Predpokladaná cena sa pohybuje okolo jedného milióna britských libier.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.