Aston Martin One-77 sa oficiálne stáva najrýchlejším Astonom všetkých čias. Dosiahnutou rýchlosťou 354,86 km/h dokonca prekonal samotné očakávania výrobcu, ktorý pôvodne predpokladal maximálnu dosiahnutú rýchlosť v okolí 320 km/h.
Britský superšportiak bol verejnosti predstavený na jarnom autosalóne v Ženeve v minulom roku. Odvtedy automobilka pracuje na detailoch, aby jeho plánovanému uvedeniu na automobilový trh už v tomto roku nič nezabránilo. V rámci príprav sa okrem iného odohrávajú rýchlostné skúšky na prísne utajenej trati v južnej Európe, ktoré by mali podľa vyhlásenia automobilky pokračovať aj v tomto roku.
Okrem toho, že sa Aston Martin One-77 najrýchlejším modelom značky, prekonal aj všetky rýchlostné maximá svojich rivalov z rodnej Veľkej Británie. Pokoril tak aj legendu ako Jaguar XJ220 s maximálnou rýchlosťou 349 km/h. Je potrebné dodať, že Aston dosiahol svoje maximum na suchej trati, avšak za veterného počasia. O fascinujúce dynamické parametre sa stará atmosférický 12-valcový benzínový agregát, ktorý je ukrytý pod prednou kapotou. Vidlicový 12-valec s objemom 7,3 litra dosahuje výkon zhruba 700 konských síl (515 kW), na jeho naladení má svoj podiel uznávaná firma Cosworth.
Aston Martin One-77 bude vybavený novou 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou a karbónovo-keramickými brzdami. Zaujímavosťou je aj použitie plne nastaviteľných tlmičov „Dynamic Suspension Spool Valve“, ktoré sú po prvý krát použité na automobile určenom pre bežnú cestnú premávku. Britský superšport vznikne v obmedzenej sérii 77 kusov, k prvým zákazníkom dorazí v polovici tohto roka. Predpokladaná cena sa pohybuje okolo jedného milióna britských libier.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?