Lotus se rozhodl oslavit své působení ve Formuli 1 v 70. letech speciální edic svého modelu Exige. Podle tradice budou vyrobeny jen desítky vozů.
Lotusu se v 70. letech ve Formuli 1 mimořádně dařilo. V jeho monopostech, na jejichž černém podkladě se skvěla zlatá barva, se proháněla taková jména jako Brazilec Emerson Fittipaldi nebo Němec Jacky Ickx. Vozy navrhoval génius mezi konstruktéry, Colin Chapman, jeden ze zakladatelů Lotusu. Na takovou éru se nezapomíná.
Ačkoliv se jméno Lotus ze závodění stáhlo, pro příští ročník Formule 1 se na startu opět objeví. A to je ideální příležitost k připomenutí těch nejlepších let minulých.
Exige dostalo menší kůru, přesněji, dostalo téměř veškerou možnou výbavu včetně stabilizačního systému, stavitelných tlumičů nebo dvojitého chlazení oleje. Sedadla jsou speciální, obvykle taktéž příplatková. Výkon byl navýšen na 235 koní, přičemž krátkodobě je možné výkon ještě navýšit. I brzdy jsou mnohem silnější než obvykle.
Za čtyřicet tisíc liber (1,2 milionu korun) bude vyrobeno jen pár desítek vozů. Rovná dvacítka z nich zůstane ve Velké Británii, další dvacítka bude určena pro zbytek Evropy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.