Lotus se rozhodl oslavit své působení ve Formuli 1 v 70. letech speciální edic svého modelu Exige. Podle tradice budou vyrobeny jen desítky vozů.
Lotusu se v 70. letech ve Formuli 1 mimořádně dařilo. V jeho monopostech, na jejichž černém podkladě se skvěla zlatá barva, se proháněla taková jména jako Brazilec Emerson Fittipaldi nebo Němec Jacky Ickx. Vozy navrhoval génius mezi konstruktéry, Colin Chapman, jeden ze zakladatelů Lotusu. Na takovou éru se nezapomíná.
Ačkoliv se jméno Lotus ze závodění stáhlo, pro příští ročník Formule 1 se na startu opět objeví. A to je ideální příležitost k připomenutí těch nejlepších let minulých.
Exige dostalo menší kůru, přesněji, dostalo téměř veškerou možnou výbavu včetně stabilizačního systému, stavitelných tlumičů nebo dvojitého chlazení oleje. Sedadla jsou speciální, obvykle taktéž příplatková. Výkon byl navýšen na 235 koní, přičemž krátkodobě je možné výkon ještě navýšit. I brzdy jsou mnohem silnější než obvykle.
Za čtyřicet tisíc liber (1,2 milionu korun) bude vyrobeno jen pár desítek vozů. Rovná dvacítka z nich zůstane ve Velké Británii, další dvacítka bude určena pro zbytek Evropy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?