Lotus se rozhodl oslavit své působení ve Formuli 1 v 70. letech speciální edic svého modelu Exige. Podle tradice budou vyrobeny jen desítky vozů.
Lotusu se v 70. letech ve Formuli 1 mimořádně dařilo. V jeho monopostech, na jejichž černém podkladě se skvěla zlatá barva, se proháněla taková jména jako Brazilec Emerson Fittipaldi nebo Němec Jacky Ickx. Vozy navrhoval génius mezi konstruktéry, Colin Chapman, jeden ze zakladatelů Lotusu. Na takovou éru se nezapomíná.
Ačkoliv se jméno Lotus ze závodění stáhlo, pro příští ročník Formule 1 se na startu opět objeví. A to je ideální příležitost k připomenutí těch nejlepších let minulých.
Exige dostalo menší kůru, přesněji, dostalo téměř veškerou možnou výbavu včetně stabilizačního systému, stavitelných tlumičů nebo dvojitého chlazení oleje. Sedadla jsou speciální, obvykle taktéž příplatková. Výkon byl navýšen na 235 koní, přičemž krátkodobě je možné výkon ještě navýšit. I brzdy jsou mnohem silnější než obvykle.
Za čtyřicet tisíc liber (1,2 milionu korun) bude vyrobeno jen pár desítek vozů. Rovná dvacítka z nich zůstane ve Velké Británii, další dvacítka bude určena pro zbytek Evropy.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.