Ford konečně představil očekávanou verzi svého Mustangu s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou. Jeho 412 koní pohřbí kdejaký sporťák.
Mustang se bude v modelovém roce 2011 (tedy od roku 2010) vyrábět i s pětilitrovým osmiválcem. Magické označení 5,0 dostane verze GT.
V současné době má Mustang pod kapotou šestiválec o objemu 3,7 litru, jehož 205 koní dostane svalnatý vůz na stovku za pět sekund. Co s touto parádní disciplínou provede příval dalšch sta koní, zatím nevíme, ale je jasné, že kdejaký sporťák se může třást v koutě.
Osmiválec nabízí vcelku moderní hliníkovou konstrukci (hmotnost je jen 195 kilo) s proměnným časováním ventilů.
Pro vyšší výkon byl adekvátně upraven i podvozek. Brzdy mají vyšší výkon, celkové naladění je tužší.
Další detaily plánuje automobilka vypustit během představení, které se odehraje v Detriotu v lednu příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?