Mini již delší dobu testuje v reálném provozu flotilu elektromobilů založených na svém hatchbacku. S nadcházející zimou se ale ukazuje, že vývojáře čeká ještě řádná doba vývoje.
Magazín Autoblog.com zveřejnil zkušenost jednoho z majitelů Mini E (nebo přesněji pronajímatelů, Mini tyto vozy poskytuje výhradně na leasing).
Doktor Dennis denně dojíždí kolem 90 kilometrů, na což mu elektromobil obvykle bohatě stačí. V USA to není nijak neobvyklá vzdálenost.
Když ale padly teploty pod mínus pět stupňů Celsia, začaly se dít problémy. Ačkoliv normálně vůz zvládá trasy kolem 130 kilometrů, v mrazivém počasí dojel devadesátikilometrovou trať už s naprosto prázdnou baterií - a to mezitím stálo auto po dvě hodiny v zásuvce u kanceláře.
Není to veskrze nic neobvyklého, bateriím se se snižující teplotou výrazně snižuje účinnost. Auto sice je možné dovybavit systémem, který baterii zahřeje, topný systém ale ubírá drahocennou energii z baterie a elektromotory, na rozdíl od spalovacích motorů, negenerují mnoho tepla, proto ani přitápění zbytkovým teplem není příliš snadné.
Zkrátka, na technologiích je třeba stále pracovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.