S elektromobily to bude složité, v zimě se jim moc nechce fungovat

Marek Litzman, 29. prosince 2009, 11:51 Google+

Mini již delší dobu testuje v reálném provozu flotilu elektromobilů založených na svém hatchbacku. S nadcházející zimou se ale ukazuje, že vývojáře čeká ještě řádná doba vývoje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
E

E | foto: MINI

Sdílejte článek

Magazín Autoblog.com zveřejnil zkušenost jednoho z majitelů Mini E (nebo přesněji pronajímatelů, Mini tyto vozy poskytuje výhradně na leasing).

Doktor Dennis denně dojíždí kolem 90 kilometrů, na což mu elektromobil obvykle bohatě stačí. V USA to není nijak neobvyklá vzdálenost.

Když ale padly teploty pod mínus pět stupňů Celsia, začaly se dít problémy. Ačkoliv normálně vůz zvládá trasy kolem 130 kilometrů, v mrazivém počasí dojel devadesátikilometrovou trať už s naprosto prázdnou baterií - a to mezitím stálo auto po dvě hodiny v zásuvce u kanceláře.

Není to veskrze nic neobvyklého, bateriím se se snižující teplotou výrazně snižuje účinnost. Auto sice je možné dovybavit systémem, který baterii zahřeje, topný systém ale ubírá drahocennou energii z baterie a elektromotory, na rozdíl od spalovacích motorů, negenerují mnoho tepla, proto ani přitápění zbytkovým teplem není příliš snadné.

Zkrátka, na technologiích je třeba stále pracovat.

Vytisknout

Diskuze: S elektromobily to bude složité, v zimě se jim moc nechce fungovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mustang GT

Ford Mustang 5,0 - na to jsme čekali!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud