Saab 9-5 možná na silnicích nikdy nepotkáme. Model Sportcombi odvozený od sedanu 9-5 přesto vzniká, měl by to dokázat uniklý snímek.
Přestože pro Saabovy zaměstnance musí být poslední týdny docela adrenalinové, možná spíše infarktové, vývoj nestojí. Saab 9-5 už je na světě a očekává se i kombi odvozené od tohoto modelu.
Verze kombi se objevila na nedatovaném snímku s odstraněným pozadím.
Ačkoliv není stoprocentně jasné, nejde-li je o digitální úpravu, snímek vypadá vcelku věrohodně.
Výroba tohoto modelu je velmi nejistá, ačkoliv zájemců o Saab je i nyní dost, General Motors se tváří, jako kdyby se mu do prodeje příliš nechtělo.
Mimo to, technologie Saabu byla prodána společnosti BAIC do Číny. Přesněji, byla prodána platforma modelu 9-3, modelu 9-5 a ještě jedna zatím neznámá, dvojice motorů a dvojice převodovek. Kolik si koncern GM za takovou transakci naúčtoval? Až překvapivě málo, jen 200 milionů dolarů (3,6 miliard korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?