Fiat během dvou let - nové Punto a dvouválce

Fiat
Fiat, foto: Fiat Group
Marek Litzman 28. prosince 2009 11:42
Sdílej:

Fiat představil své plány na další dva roky své existnce. Hodlá se zaměřit na dva nové modely, facelifty těch stávajících a také na adaptaci amerických modelů koncernu Chrysler.

Fiat při příležitosti setkání s italskou vládou a odbory představil plány na další dva roky. Podle nich bude v roce 2011 vypuštěn stěžejní model automobilky, nová Panda. Ta současná je stále velmi úspěšná, ale i přesto je třeba ji nahradit.

Novinka bude využívat nové dvouválce, které jsme představili v samostatném článku. Bude bezpečnější, tužší v torzi a bude mít o 100 milimetrů delší rozvor.

Fiat mimo to ukáže i částečně užitkové Dobló, které jsme již viděli, do Evropy se dostane i nějaký americký vůz s emblémem Fiatu, mohlo by jít o Dodge Nitro.

O rok později, v roce 2011, bude Fiat hlásit rok faceliftů. Inovuje totiž sedan Linea, pick-up Strada, Punto Evo a ukáže i společné MPV s americkým koncernem Chrysler.

Fiaty budou i výkonné, o to se postará tovární divize Abarth. Ta dovede k dokonalosti nové Punto Evo, mimo to představí i zatím nejvýkonnější 500 TC. Verze Abarth se dočká i otevřená pětistovka.

Alfa Romeo představí příští rok očekávanou Giuliettu, faceliftuje model 159 a konečně by tu měla být očekávaná Alfa 8C GTA. Rok 2011 zřejmě nepřinese nic víc, než facelift MiTa.

Lancia bude také aktivní. V roce 2010 se moc nevytáhne, ukáže jen malý facelift modelu Ypsilon, který bude hned rok nato nahrazen novou generací. Modernizace se nevyhne ani modelům Musa a Delta.

Rok 2011 by mohl být zajímavější. Krom zmíněného představení nového Ypsilonu začne plné propojení s Chryslerem. Lancia proto ukáže vlastní představu o modelu Sebring od Chrysleru, sedan odvozený od budoucí generace Chrysleru 300 C a MPV jako náhradu modelu Phedra najde u Voyageru.

Mimo to chce Fiat vyrábět i dva prémiové modely v karosárně Bertone, kterou nedávno koupil. První vyjede v roce 2011, druhý o rok později.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.