Fiat představil své plány na další dva roky své existnce. Hodlá se zaměřit na dva nové modely, facelifty těch stávajících a také na adaptaci amerických modelů koncernu Chrysler.
Fiat při příležitosti setkání s italskou vládou a odbory představil plány na další dva roky. Podle nich bude v roce 2011 vypuštěn stěžejní model automobilky, nová Panda. Ta současná je stále velmi úspěšná, ale i přesto je třeba ji nahradit.
Novinka bude využívat nové dvouválce, které jsme představili v samostatném článku. Bude bezpečnější, tužší v torzi a bude mít o 100 milimetrů delší rozvor.
Fiat mimo to ukáže i částečně užitkové Dobló, které jsme již viděli, do Evropy se dostane i nějaký americký vůz s emblémem Fiatu, mohlo by jít o Dodge Nitro.
O rok později, v roce 2011, bude Fiat hlásit rok faceliftů. Inovuje totiž sedan Linea, pick-up Strada, Punto Evo a ukáže i společné MPV s americkým koncernem Chrysler.
Fiaty budou i výkonné, o to se postará tovární divize Abarth. Ta dovede k dokonalosti nové Punto Evo, mimo to představí i zatím nejvýkonnější 500 TC. Verze Abarth se dočká i otevřená pětistovka.
Alfa Romeo představí příští rok očekávanou Giuliettu, faceliftuje model 159 a konečně by tu měla být očekávaná Alfa 8C GTA. Rok 2011 zřejmě nepřinese nic víc, než facelift MiTa.
Lancia bude také aktivní. V roce 2010 se moc nevytáhne, ukáže jen malý facelift modelu Ypsilon, který bude hned rok nato nahrazen novou generací. Modernizace se nevyhne ani modelům Musa a Delta.
Rok 2011 by mohl být zajímavější. Krom zmíněného představení nového Ypsilonu začne plné propojení s Chryslerem. Lancia proto ukáže vlastní představu o modelu Sebring od Chrysleru, sedan odvozený od budoucí generace Chrysleru 300 C a MPV jako náhradu modelu Phedra najde u Voyageru.
Mimo to chce Fiat vyrábět i dva prémiové modely v karosárně Bertone, kterou nedávno koupil. První vyjede v roce 2011, druhý o rok později.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.