Fiat představil své plány na další dva roky své existnce. Hodlá se zaměřit na dva nové modely, facelifty těch stávajících a také na adaptaci amerických modelů koncernu Chrysler.
Fiat při příležitosti setkání s italskou vládou a odbory představil plány na další dva roky. Podle nich bude v roce 2011 vypuštěn stěžejní model automobilky, nová Panda. Ta současná je stále velmi úspěšná, ale i přesto je třeba ji nahradit.
Novinka bude využívat nové dvouválce, které jsme představili v samostatném článku. Bude bezpečnější, tužší v torzi a bude mít o 100 milimetrů delší rozvor.
Fiat mimo to ukáže i částečně užitkové Dobló, které jsme již viděli, do Evropy se dostane i nějaký americký vůz s emblémem Fiatu, mohlo by jít o Dodge Nitro.
O rok později, v roce 2011, bude Fiat hlásit rok faceliftů. Inovuje totiž sedan Linea, pick-up Strada, Punto Evo a ukáže i společné MPV s americkým koncernem Chrysler.
Fiaty budou i výkonné, o to se postará tovární divize Abarth. Ta dovede k dokonalosti nové Punto Evo, mimo to představí i zatím nejvýkonnější 500 TC. Verze Abarth se dočká i otevřená pětistovka.
Alfa Romeo představí příští rok očekávanou Giuliettu, faceliftuje model 159 a konečně by tu měla být očekávaná Alfa 8C GTA. Rok 2011 zřejmě nepřinese nic víc, než facelift MiTa.
Lancia bude také aktivní. V roce 2010 se moc nevytáhne, ukáže jen malý facelift modelu Ypsilon, který bude hned rok nato nahrazen novou generací. Modernizace se nevyhne ani modelům Musa a Delta.
Rok 2011 by mohl být zajímavější. Krom zmíněného představení nového Ypsilonu začne plné propojení s Chryslerem. Lancia proto ukáže vlastní představu o modelu Sebring od Chrysleru, sedan odvozený od budoucí generace Chrysleru 300 C a MPV jako náhradu modelu Phedra najde u Voyageru.
Mimo to chce Fiat vyrábět i dva prémiové modely v karosárně Bertone, kterou nedávno koupil. První vyjede v roce 2011, druhý o rok později.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.