Fiat představil své plány na další dva roky své existnce. Hodlá se zaměřit na dva nové modely, facelifty těch stávajících a také na adaptaci amerických modelů koncernu Chrysler.
Fiat při příležitosti setkání s italskou vládou a odbory představil plány na další dva roky. Podle nich bude v roce 2011 vypuštěn stěžejní model automobilky, nová Panda. Ta současná je stále velmi úspěšná, ale i přesto je třeba ji nahradit.
Novinka bude využívat nové dvouválce, které jsme představili v samostatném článku. Bude bezpečnější, tužší v torzi a bude mít o 100 milimetrů delší rozvor.
Fiat mimo to ukáže i částečně užitkové Dobló, které jsme již viděli, do Evropy se dostane i nějaký americký vůz s emblémem Fiatu, mohlo by jít o Dodge Nitro.
O rok později, v roce 2011, bude Fiat hlásit rok faceliftů. Inovuje totiž sedan Linea, pick-up Strada, Punto Evo a ukáže i společné MPV s americkým koncernem Chrysler.
Fiaty budou i výkonné, o to se postará tovární divize Abarth. Ta dovede k dokonalosti nové Punto Evo, mimo to představí i zatím nejvýkonnější 500 TC. Verze Abarth se dočká i otevřená pětistovka.
Alfa Romeo představí příští rok očekávanou Giuliettu, faceliftuje model 159 a konečně by tu měla být očekávaná Alfa 8C GTA. Rok 2011 zřejmě nepřinese nic víc, než facelift MiTa.
Lancia bude také aktivní. V roce 2010 se moc nevytáhne, ukáže jen malý facelift modelu Ypsilon, který bude hned rok nato nahrazen novou generací. Modernizace se nevyhne ani modelům Musa a Delta.
Rok 2011 by mohl být zajímavější. Krom zmíněného představení nového Ypsilonu začne plné propojení s Chryslerem. Lancia proto ukáže vlastní představu o modelu Sebring od Chrysleru, sedan odvozený od budoucí generace Chrysleru 300 C a MPV jako náhradu modelu Phedra najde u Voyageru.
Mimo to chce Fiat vyrábět i dva prémiové modely v karosárně Bertone, kterou nedávno koupil. První vyjede v roce 2011, druhý o rok později.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.