Motorovú ponuku Fiatov nižších tried čakajú v najbližších mesiacoch zásadné zmeny. V minulom roku prišli prvé správy o tom, že Fiat začne vyrábať nový moderný dvojvalcový benzínový agregát s objemom 0,9 litra. K dispozícii bude atmosférická aj preplňovaná verzia.
Fiat sa drží moderných trendov, a po úspešnej implantácii moderných benzínových agregátov s technológiou MultiAir plánuje pokračovať v tak trochu prevratných počinoch. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne prezentoval plány automobilky na najbližšie obdobie. Okrem iného v nich potvrdil výrobu nového maloobjemového benzínového dvojvalcového agregátu 0,9 SGE (Small Gasoline Engine). Tradičný downsizing teda doplňuje netradičný počet valcov. Výhodou dvojvalcovej koncepcie je menšia náročnosť na priestor pod kapotou a v priemere o 20% nižšia hmotnosť motora.
Nový dvojvalcový agregát 0,9 SGE disponuje technológiou MultiAir, vďaka ktorej bude agregát disponovať výkonom, ako bežné konkurenčné štvorvalce. Agregát bude k dispozícii v troch výkonových verziách. Základnou bude atmosférická verzia s maximálnym výkonom 48 kW/65 k. Ponuka pokračuje preplňovanou verziou s výkonom 59 kW/80 k, najsilnejšia ponúka výkon 77 kW/105 k. Vzhľadom na dvojvalcovú koncepciu agregátu je to úctyhodný výkon, podobnými výkonnostnými parametrami len prednedávnom disponovali atmosférické agregáty s objemom 1,6 litra.
Dvojvalec 0,9 SGE si nájde svoje miesto pod kapotou menších Fiatov už v nasledujúcom roku. Ako prvý ho dostane Fiat 500, nasledovať bude Panda a faceliftované Punto Evo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.