Fiat plánuje preraziť s dvojvalcom 0,9 SGE

Braňo Porubčan, 26. prosince 2009, 12:52 Google+

Motorovú ponuku Fiatov nižších tried čakajú v najbližších mesiacoch zásadné zmeny. V minulom roku prišli prvé správy o tom, že Fiat začne vyrábať nový moderný dvojvalcový benzínový agregát s objemom 0,9 litra. K dispozícii bude atmosférická aj preplňovaná verzia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat

Fiat | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Fiat sa drží moderných trendov, a po úspešnej implantácii moderných benzínových agregátov s technológiou MultiAir plánuje pokračovať v tak trochu prevratných počinoch. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne prezentoval plány automobilky na najbližšie obdobie. Okrem iného v nich potvrdil výrobu nového maloobjemového benzínového dvojvalcového agregátu 0,9 SGE (Small Gasoline Engine). Tradičný downsizing teda doplňuje netradičný počet valcov. Výhodou dvojvalcovej koncepcie je menšia náročnosť na priestor pod kapotou a v priemere o 20% nižšia hmotnosť motora.

Nový dvojvalcový agregát 0,9 SGE disponuje technológiou MultiAir, vďaka ktorej bude agregát disponovať výkonom, ako bežné konkurenčné štvorvalce. Agregát bude k dispozícii v troch výkonových verziách. Základnou bude atmosférická verzia s maximálnym výkonom 48 kW/65 k. Ponuka pokračuje preplňovanou verziou s výkonom 59 kW/80 k, najsilnejšia ponúka výkon 77 kW/105 k. Vzhľadom na dvojvalcovú koncepciu agregátu je to úctyhodný výkon, podobnými výkonnostnými parametrami len prednedávnom disponovali atmosférické agregáty s objemom 1,6 litra.

Dvojvalec 0,9 SGE si nájde svoje miesto pod kapotou menších Fiatov už v nasledujúcom roku. Ako prvý ho dostane Fiat 500, nasledovať bude Panda a faceliftované Punto Evo.

Vytisknout

Diskuze: Fiat plánuje preraziť s dvojvalcom 0,9 SGE

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

PT Cruiser

Jedna z nejvíce krizí postižených automobilek roku 2009 je Chrysler

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud