Motorovú ponuku Fiatov nižších tried čakajú v najbližších mesiacoch zásadné zmeny. V minulom roku prišli prvé správy o tom, že Fiat začne vyrábať nový moderný dvojvalcový benzínový agregát s objemom 0,9 litra. K dispozícii bude atmosférická aj preplňovaná verzia.
Fiat sa drží moderných trendov, a po úspešnej implantácii moderných benzínových agregátov s technológiou MultiAir plánuje pokračovať v tak trochu prevratných počinoch. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne prezentoval plány automobilky na najbližšie obdobie. Okrem iného v nich potvrdil výrobu nového maloobjemového benzínového dvojvalcového agregátu 0,9 SGE (Small Gasoline Engine). Tradičný downsizing teda doplňuje netradičný počet valcov. Výhodou dvojvalcovej koncepcie je menšia náročnosť na priestor pod kapotou a v priemere o 20% nižšia hmotnosť motora.
Nový dvojvalcový agregát 0,9 SGE disponuje technológiou MultiAir, vďaka ktorej bude agregát disponovať výkonom, ako bežné konkurenčné štvorvalce. Agregát bude k dispozícii v troch výkonových verziách. Základnou bude atmosférická verzia s maximálnym výkonom 48 kW/65 k. Ponuka pokračuje preplňovanou verziou s výkonom 59 kW/80 k, najsilnejšia ponúka výkon 77 kW/105 k. Vzhľadom na dvojvalcovú koncepciu agregátu je to úctyhodný výkon, podobnými výkonnostnými parametrami len prednedávnom disponovali atmosférické agregáty s objemom 1,6 litra.
Dvojvalec 0,9 SGE si nájde svoje miesto pod kapotou menších Fiatov už v nasledujúcom roku. Ako prvý ho dostane Fiat 500, nasledovať bude Panda a faceliftované Punto Evo.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.