Škoda Auto provedla těsně před Vánocemi úpravy svých ceníků. Zájemcům o novou Fabii nyní bude stačit baťovských 199.900 Kč, což je nejméně v historii modelu.
Zlevnění pod magických 200 tisíc korun se však týká značně ořezané „juniorské“ výbavy Easy, která v základu vychází z nejlevnějšího stupně Classic. Oproti němu ale postrádá třeba tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo dělená zadní sedadla. I tato základní Fabia však nabídne solidní aktivní i pasivní bezpečnost zahrnující ABS s rozdělovačem brzdného účinku, regulaci točivého momentu motoru MSR a čtveřici airbagů. Dalším prvkem výbavy je volant nastavitelný ve dvou osách, což v této kategorii aut není ani dnes pravidlem. O pohon Fabie Easy se dle očekávání postará základní tříválec 1.2 HTP o výkonu 44 kW (60 k).Zpráva o zlevnění přichází jen dva týdny poté, co Škodovka oznámila snížení produkce modelu Fabia na čtyři dny v týdnu. Počínaje březnem příštího roku se tak páteční výroba Fabií zcela zastaví. Hlavním důvodem je dle vyjádření automobilky opadnutí zájmu po vypršení šrotovného, které mladoboleslavskému výrobci zajistilo v mnohých evropských zemích nebývalý odbyt.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.