Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop obdrželo ocenění Zelený automobil roku 2009 udělované britským internetovým serverem TheGreenCarWebsite.co.uk. V online souboji o prvenství Volvo C30 DRIVe porazilo své rivaly, jako například Toyotu Prius či BMW 316d.
Se spotřebou pouhých 3,16 l/100 km v kombinovaném cyklu nabízí dojezd až 1360 km na jedno natankování. Emise CO2 dosahují velmi nízkých hodnot, pouhých 99 g/km. Tyto ekologické parametry dělají z Volva C30 jeden z nejúspornějších automobilů v dané třídě, a to bez jakýchkoli kompromisů v oblasti designu nebo komfortu.Kromě hlasů velké většiny návštěvníků stránek se na vítězství Volva C30 DRIVe v této anketě jednomyslně shodli všichni motorističtí novináři serveru TheGreenCarWebsite.co.uk.Faye Sunderland, redaktor serveru TheGreenCarWebsite.co.uk, řekl: „C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop je skvělým přírůstkem letošní „zelené scény“. V takto krátké době se značce Volvo jako relativnímu nováčkovi mezi zelenými automobily podařilo výrazně snížit emise a je působivé, co vše švédská automobilka za tak krátkou dobu dokázala. Zasloužilý vítěz Volvo může být na svůj vlajkový ekologický model C30 DRIVe skutečně pyšný.“Peter Rask, generální ředitel Volvo Car UK, k tomu dodal: „Jsme poctěni a potěšeni tím, že nové Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop bylo serverem TheGreenCarWebsite.co.uk vyhlášeno Zeleným automobilem roku. Vize společnosti Volvo Cars je vyvíjet automobily, které by neprodukovaly žádné škodlivé emise ani oxid uhličitý, jenž má nepříznivý vliv na životní prostředí. S emisemi CO2 na úrovni pouhých 99 g/km Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop dokazuje, že značka Volvo na dosažení tohoto cíle intenzivně pracuje.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?