Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop obdrželo ocenění Zelený automobil roku 2009 udělované britským internetovým serverem TheGreenCarWebsite.co.uk. V online souboji o prvenství Volvo C30 DRIVe porazilo své rivaly, jako například Toyotu Prius či BMW 316d.
Se spotřebou pouhých 3,16 l/100 km v kombinovaném cyklu nabízí dojezd až 1360 km na jedno natankování. Emise CO2 dosahují velmi nízkých hodnot, pouhých 99 g/km. Tyto ekologické parametry dělají z Volva C30 jeden z nejúspornějších automobilů v dané třídě, a to bez jakýchkoli kompromisů v oblasti designu nebo komfortu.Kromě hlasů velké většiny návštěvníků stránek se na vítězství Volva C30 DRIVe v této anketě jednomyslně shodli všichni motorističtí novináři serveru TheGreenCarWebsite.co.uk.Faye Sunderland, redaktor serveru TheGreenCarWebsite.co.uk, řekl: „C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop je skvělým přírůstkem letošní „zelené scény“. V takto krátké době se značce Volvo jako relativnímu nováčkovi mezi zelenými automobily podařilo výrazně snížit emise a je působivé, co vše švédská automobilka za tak krátkou dobu dokázala. Zasloužilý vítěz Volvo může být na svůj vlajkový ekologický model C30 DRIVe skutečně pyšný.“Peter Rask, generální ředitel Volvo Car UK, k tomu dodal: „Jsme poctěni a potěšeni tím, že nové Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop bylo serverem TheGreenCarWebsite.co.uk vyhlášeno Zeleným automobilem roku. Vize společnosti Volvo Cars je vyvíjet automobily, které by neprodukovaly žádné škodlivé emise ani oxid uhličitý, jenž má nepříznivý vliv na životní prostředí. S emisemi CO2 na úrovni pouhých 99 g/km Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop dokazuje, že značka Volvo na dosažení tohoto cíle intenzivně pracuje.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.