Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop obdrželo ocenění Zelený automobil roku 2009 udělované britským internetovým serverem TheGreenCarWebsite.co.uk. V online souboji o prvenství Volvo C30 DRIVe porazilo své rivaly, jako například Toyotu Prius či BMW 316d.
Se spotřebou pouhých 3,16 l/100 km v kombinovaném cyklu nabízí dojezd až 1360 km na jedno natankování. Emise CO2 dosahují velmi nízkých hodnot, pouhých 99 g/km. Tyto ekologické parametry dělají z Volva C30 jeden z nejúspornějších automobilů v dané třídě, a to bez jakýchkoli kompromisů v oblasti designu nebo komfortu.Kromě hlasů velké většiny návštěvníků stránek se na vítězství Volva C30 DRIVe v této anketě jednomyslně shodli všichni motorističtí novináři serveru TheGreenCarWebsite.co.uk.Faye Sunderland, redaktor serveru TheGreenCarWebsite.co.uk, řekl: „C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop je skvělým přírůstkem letošní „zelené scény“. V takto krátké době se značce Volvo jako relativnímu nováčkovi mezi zelenými automobily podařilo výrazně snížit emise a je působivé, co vše švédská automobilka za tak krátkou dobu dokázala. Zasloužilý vítěz Volvo může být na svůj vlajkový ekologický model C30 DRIVe skutečně pyšný.“Peter Rask, generální ředitel Volvo Car UK, k tomu dodal: „Jsme poctěni a potěšeni tím, že nové Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop bylo serverem TheGreenCarWebsite.co.uk vyhlášeno Zeleným automobilem roku. Vize společnosti Volvo Cars je vyvíjet automobily, které by neprodukovaly žádné škodlivé emise ani oxid uhličitý, jenž má nepříznivý vliv na životní prostředí. S emisemi CO2 na úrovni pouhých 99 g/km Volvo C30 1.6D DRIVe se systémem Start/Stop dokazuje, že značka Volvo na dosažení tohoto cíle intenzivně pracuje.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?