Dacia podle německého časopisu Autobild plánuje představení dalších dvou modelů, na trh navíc přijde již představené SUV Duster
Dacia má dnes v nabídce čtveřici modelů, sedan Logan, kombi MCV (a jeho užitkové deriváty), hatchback Sandero a nově i SUV Duster. Dacii to ale nestačí.
Zaměří se na dva různé cípy modelového spektra. Za dva roky bychom tak mohli vidět levný velký sedan s logem Dacia, který by se dal velikostí postavit někam k modelům Renault Fluence (Mégane sedan) a Laguna.
Na druhé straně by ale měl přijít i superlevný městský model, který by konkuroval třeba automobilce Tata a jejímu modelu Nano, a přijde v podobné době do Evropy.
Mimo to přišel Autobild i se zprávou, že Dacia počítá s uvedením nového Dusteru na trh ihned po jeho premiéře v Ženevě a to za cenu kolem 14 tisíc euro, tedy v přepočtu asi 360 tisíc korun. Za tuto cenu u nás začíná třeba Škoda Yeti, proto bych v souladu s firemní tradicí věřil spíše ceně o něco nižší. Nezapomeňme ale, že velmi záleží i na výbavě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?