Volkswagen získá podíl 19,9 procenta v japonské automobilce Suzuki, cena transakce je podle Reuters 2,5 miliardy dolarů.
Transakce, o které se již delší dobu spekulovalo, je výhodná pro obě strany. Zatímco Volkswagen se dostane na silně rostoucí indický trh, kde Suzuki vlastní společný podnik Maruti Suzuki, japonská automobilka se pak dostane k nejnovějším technologiím, které jí pomohou zvýšit konkurenceschopnost na domácím trhu. "Z čistě finanční stránky věci je pro Suzuki výhodné mít partnera k investicím do budoucích technologií," řekl k obchodu Chizuko Satsukawa, analytik společnosti Standard & Poor´s.
"Dvě významné světové automobilky spojují své síly a připravují se na výzvy, které leží v blízké budoucnosti. Společně můžeme maximalizovat náš potenciál," komentoval transakci výkonný ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.
Evropská automobilka prodala za prvních deset měsíců letošního roku 5,3 milionu vozů, Suzuki, devátá největší automobilka světa, jich prodala 1,9 milionu.
Největší evropská automobilka aktuálně vyrábí vozy značek Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Bentley a Scania, Volkswagen a Volkswagen Nutzfahrzeuge.
Volkswagen získal v tomto týdnu i 49,9procentní podíl ve společnosti Porsche, výrobci sportovních aut, za 3,9 miliardy eur.
Akcie Suzuki zakončily středeční obchodování růstem o 3,5 procenta při poklesu indexu Nikkei o 1,3 procenta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.