Volkswagen získá podíl 19,9 procenta v japonské automobilce Suzuki, cena transakce je podle Reuters 2,5 miliardy dolarů.
Transakce, o které se již delší dobu spekulovalo, je výhodná pro obě strany. Zatímco Volkswagen se dostane na silně rostoucí indický trh, kde Suzuki vlastní společný podnik Maruti Suzuki, japonská automobilka se pak dostane k nejnovějším technologiím, které jí pomohou zvýšit konkurenceschopnost na domácím trhu. "Z čistě finanční stránky věci je pro Suzuki výhodné mít partnera k investicím do budoucích technologií," řekl k obchodu Chizuko Satsukawa, analytik společnosti Standard & Poor´s.
"Dvě významné světové automobilky spojují své síly a připravují se na výzvy, které leží v blízké budoucnosti. Společně můžeme maximalizovat náš potenciál," komentoval transakci výkonný ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.
Evropská automobilka prodala za prvních deset měsíců letošního roku 5,3 milionu vozů, Suzuki, devátá největší automobilka světa, jich prodala 1,9 milionu.
Největší evropská automobilka aktuálně vyrábí vozy značek Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Bugatti, Bentley a Scania, Volkswagen a Volkswagen Nutzfahrzeuge.
Volkswagen získal v tomto týdnu i 49,9procentní podíl ve společnosti Porsche, výrobci sportovních aut, za 3,9 miliardy eur.
Akcie Suzuki zakončily středeční obchodování růstem o 3,5 procenta při poklesu indexu Nikkei o 1,3 procenta.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?