Volkswagenu se podařilo zakoupit podíl 49,9 % v automobilce Porsche. Fúze bude dokončena v roce 2011.
Téměř polovina Porsche přišla Volkswagen na 3,9 miliardy eur, což je v přepočtu přibližně 100 miliard korun.
Jde o trochu paradoxní situaci, protože Porsche se ještě nedávno snažilo převzít Volkswagen, ale silně se přitom zadlužilo, až nakonec větší a silnější koncern zakoupil polovinu Porsche.
Fúze bude dokončena v roce 2011 a Porsche se stane desátou značkou Volkswagenu.
Volkswagen vydal při této příležitosti emisi 135 milionů preferenčních akcií, díky kterým získá kolem osmi miliard korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?