Mělo vydržet sedm let, přesto se vytrácí o dva roky dříve. Mělo se jich prodat méně, přesto se na ně bude vzpomínat.
Mercedes se pustil do výroby exotického SLR spolu s McLarenem počátkem tohoto desetiletí a v roce 2003 se mohl představit skvostný supersport s motorem za přední nápravou, výkonem 626 koní a vlastnostmi velmi rychlého GT.
Mercedes si naplánoval, že vyrobí 3500 vozů, 500 každý rok po dobu sedmi let. Ačkoliv zpočátku vypadala produkce nadějně, prodeje se rychle ustálily na přibližně polovině očekávaných čísel.
Moc na tom nespravila ani verze Roadster, ani vylepšené edice 722.
Jako poslední se světu ukázala fascinující placka, verze Stirling Moss, která výrobu zakončí. Vznikne jen 75 vozů, které budou prodány jen majitelům klasického SLR. Potom se za tímto fascinujícím strojem zavře země.
Nemusíme ale litovat. Svět nepřijde zkrátka. Mercedes již přichystal nástupce, je jím model SLS, McLaren zase pracuje na supersportu s motorem uprostřed MP4-12C.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?