Inteligentní semafory dokáží odpočítávat čas do zelené

Inteligentní semafory dokáží odpočítávat čas do zelené
Inteligentní semafory dokáží odpočítávat čas do zelené, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 4. prosince 2009 10:49
Sdílej:

Znáte to, blížíte se ke křižovatce a nevíte jak moc zpomalovat. Červená již nějakou dobu svítí, ale jak dlouho ještě bude?

Designéři na to mají řešení (ti pacholci mají řešení na všechno...).

Designér Damjan Stanković přišel na to, že kolem červeného světla by se mohl odpočítávat kruh jako časomíra a každému by tak mohlo být jasné, jak dlouho ještě červené světlo vydrží.

 

Pro řidiče by to už na dálku mohlo být jasné znamení, tato červená za chvíli zhasne, nebrzděte. Tím by bylo možné zvýšit plynulost provozu. Řidiči by také mohli již dříve zařadit a rychleji a jednotněji vyrazit na padnutí zelené.

 

Na druhou stranu, nevyvolalo by něco takového spíš katastrofu? Rozjíždění se do křižovatky už na poslední dílky časoměřiče místo na zelenou? Diskutujte pod článkem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.