Francouzská automobilka Peugeot chce prohloubit spolupráci s japonskou Mitsubishi. Spekuluje se o tom, že Peugeot odkoupí až polovinu japonské společnosti, informovala ve čtvrtek agentura Reuters.
Obě automobilky už spolupracují na výrobě elektrických aut a vyvíjejí vozidla s pohonem na čtyři kola.
Těsnější „strategická spolupráce“ má společnostem pomoci dostat se z krize, ve které se automobilový průmysl nachází. Navíc Peugeot bude čelit silnější konkurenci francouzského Renaulta, který chce posílit vztahy se svým dlouholetým partnerem Nissan Motor.
Podle BBC, které se odvolává na japonský deník Nikkei, může dohoda znamenat, že Peugeot koupí padesátiprocentní podíl v Mitsubishi, a tak ho v podstatě převezme. Zrovna tak ale může Mitsubishi koupit část Peugeota, spekulují média.
Francouzský Peugeot je osmou největší automobilkou na světě podle tržeb za rok 2008. Mitsubishi je podle objemu výroby za leden až říjen sedmou z osmi japonských automobilek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?