Volkswagen na autosalonu v Los Angeles odhalil koncept Up! Lite. Malý vůz má spotřebu necelé tři litry.
Všichni nedočkavě očekáváme očekávanou revoluci od Volkswagenu. Malý vůz Up! má vyrábět celý koncern včetně Škody.
V USA de dnes představila novinka taktéž se jménem Up! Designově nijak nenavazuje na evropské koncepty, ale nikde není psáno, že sériový model musí vypadat totožně s koncepty. Tento Up! je o několik let novější. Navíc před nedávnou dobou prosákla informace, že sériový Up! nebude mít motor u zadní nápravy, ale klasicky vepředu.
Pod kapotou konceptu je motor 0,8 TDI. Jde v podstatě o polovinu motoru 1,6 TDI, přičemž finální výkon je 51 koní. Výkonu dopomáhá elektromotor a sedm stupňů převodovky. Díky tomu dosáhne koncept na maličkou spotřebu 2,44 litru na 100 kilometrů.
Co je ale méně reálné, celé auto je vyrobeno z karbonu a hliníku, díky čemuž váží jen sedm metráků. Právě hmotnost je pro spotřebu klíčová, takže s reálnou hmotností kolem tuny se zhorší i spotřeba.
Podle tiskové zprávy se novinka na trhu objeví v roce 2011 a dost možná se mimo Evropy ukáže i v USA, kde automobilky dnes nedokáží ukojit hlad po malých vozech.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?