Volkswagen na autosalonu v Los Angeles odhalil koncept Up! Lite. Malý vůz má spotřebu necelé tři litry.
Všichni nedočkavě očekáváme očekávanou revoluci od Volkswagenu. Malý vůz Up! má vyrábět celý koncern včetně Škody.
V USA de dnes představila novinka taktéž se jménem Up! Designově nijak nenavazuje na evropské koncepty, ale nikde není psáno, že sériový model musí vypadat totožně s koncepty. Tento Up! je o několik let novější. Navíc před nedávnou dobou prosákla informace, že sériový Up! nebude mít motor u zadní nápravy, ale klasicky vepředu.
Pod kapotou konceptu je motor 0,8 TDI. Jde v podstatě o polovinu motoru 1,6 TDI, přičemž finální výkon je 51 koní. Výkonu dopomáhá elektromotor a sedm stupňů převodovky. Díky tomu dosáhne koncept na maličkou spotřebu 2,44 litru na 100 kilometrů.
Co je ale méně reálné, celé auto je vyrobeno z karbonu a hliníku, díky čemuž váží jen sedm metráků. Právě hmotnost je pro spotřebu klíčová, takže s reálnou hmotností kolem tuny se zhorší i spotřeba.
Podle tiskové zprávy se novinka na trhu objeví v roce 2011 a dost možná se mimo Evropy ukáže i v USA, kde automobilky dnes nedokáží ukojit hlad po malých vozech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.