Střábrná barva je nejpopulárnější na světě. S touto zprávou přišla americká firma Du Pont zabývající se výrobou chemie, mimo jiné i barev.
Světová statistika mluví jasně, 25 procent všech nových aut je nalakováno na stříbrnou barvu. Těsně za ní se nachází černá se ziskem 23 %. S už větším odstupem najdeme bílou (16 %), šedou (13 %), modrou (9 %) a červenou, kterou je nalakováno 8 procent vozidel. Hnědou nebo béžovou barvou se pyšní čtyři procenta aut, zelené je jedno procento, stejně jako žluté nebo zlaté. Další barvy mají zastoupení pod jedno procento.
Preference ale nejsou všude stejné. Podíváme-li se do Evropy, zjistíme, že se ziskem 27 % zde dominuje černá, stříbrná má jen pětinu. Bílá zůstává na třetím místě s jednou desetinou nalakovaných vozů.
Zato severoameričané milují bílou, kterou najdeme na osmnácti procentech zde prodávaných aut. Černá a stříbrná za bílou následují s odstupem necelého procenta.
I v Japonsku nej nejoblíbenější bílá (28 %), která je následována stříbrnou a černou, obě mají kolem 23 %.
V Číně jasně dominuje stříbrná, kterou si na svůj vůz objednalo 36 procent řidičů. Druhá je černá se čtvrtinovým zastoupením.
Asi nejzajímavější trhy jsou Rusko a Indie. V obou sice dominuje stříbrná, ale v Rusku je hned za třiadvacetiprocentní stříbrnou zelená s pětinovým podílem, následována černou a modrou, obě něco přes 15 %, a červenou s desetinovým podílem. Podobně je na tom i zmíněná Indie, kde má sice stříbrná i bílá čtvrtinové zastoupení, ale červená následuje se šestnácti procenty a modrá s jedenácti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.