Volkswagen konečně představil opravdu finální verzi svého velkého pickupu Amarok. Časem ho možná uvidíme i u nás.
Amarok je určen především pro trhy Jižní Ameriky, kde se bude i vyrábět. Je to veskrze dříč, který dokáže na korbě uvézt přes tunu nákladu (přesněji 1150 kilo) a zapřáhnout za koule je možné další skoro tři tuny.
Volkswagen, jehož délka je 525 centimetrů, byl kompletně vyvinut v Německu divizí užitkových aut. V tuto chvíli se představuje ve verzi pro pět osob, tedy jako Doublecab. Siglecab přijde za rok a půl, lišit se bude jen menší kabinou a dálkou korby, celková délka zůstane zachována.
Pod kapotou se zpočátku objeví jen jeden dvoulitrový turbodiesel o výkonu 163 koní. Slabší verze o výkonu 120 koní přijde za pár měsíců. Spotřeba se pohybuje o chloupek nad sedmi a půl litry, což spolu s osmdesátilitrovou nádrží dává slušný dojezd přes tisíc kilometrů.
Co by to byllo za pick-up, kdyby neměl náhon na všechna kola. Amarok se bude prodávat buď jako výhradní dvoukolka (poháněna zadní náprava), připojitelná čtyřkolka, nebo permanentní čtyřkolka. V tomto případě bude použit diferenciál Torsen.
Tři výbavové stupně odráží potřeby majitele. Zatímco nejnižší nemá lakované nárazníky a další plastové díly a nabízí jen poměrně málo výbavy, čímž míří do pracovního prostředí, nejvyšší verze hýří chromem, kůží a výbavou.
Amarok by se mohl ukázat i v Evropě. Mohli bychom se dočkat na přelomu let 2010 a 2011.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.