Volkswagen konečně představil opravdu finální verzi svého velkého pickupu Amarok. Časem ho možná uvidíme i u nás.
Amarok je určen především pro trhy Jižní Ameriky, kde se bude i vyrábět. Je to veskrze dříč, který dokáže na korbě uvézt přes tunu nákladu (přesněji 1150 kilo) a zapřáhnout za koule je možné další skoro tři tuny.
Volkswagen, jehož délka je 525 centimetrů, byl kompletně vyvinut v Německu divizí užitkových aut. V tuto chvíli se představuje ve verzi pro pět osob, tedy jako Doublecab. Siglecab přijde za rok a půl, lišit se bude jen menší kabinou a dálkou korby, celková délka zůstane zachována.
Pod kapotou se zpočátku objeví jen jeden dvoulitrový turbodiesel o výkonu 163 koní. Slabší verze o výkonu 120 koní přijde za pár měsíců. Spotřeba se pohybuje o chloupek nad sedmi a půl litry, což spolu s osmdesátilitrovou nádrží dává slušný dojezd přes tisíc kilometrů.
Co by to byllo za pick-up, kdyby neměl náhon na všechna kola. Amarok se bude prodávat buď jako výhradní dvoukolka (poháněna zadní náprava), připojitelná čtyřkolka, nebo permanentní čtyřkolka. V tomto případě bude použit diferenciál Torsen.
Tři výbavové stupně odráží potřeby majitele. Zatímco nejnižší nemá lakované nárazníky a další plastové díly a nabízí jen poměrně málo výbavy, čímž míří do pracovního prostředí, nejvyšší verze hýří chromem, kůží a výbavou.
Amarok by se mohl ukázat i v Evropě. Mohli bychom se dočkat na přelomu let 2010 a 2011.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?