Volkswagen konečně představil opravdu finální verzi svého velkého pickupu Amarok. Časem ho možná uvidíme i u nás.
Amarok je určen především pro trhy Jižní Ameriky, kde se bude i vyrábět. Je to veskrze dříč, který dokáže na korbě uvézt přes tunu nákladu (přesněji 1150 kilo) a zapřáhnout za koule je možné další skoro tři tuny.
Volkswagen, jehož délka je 525 centimetrů, byl kompletně vyvinut v Německu divizí užitkových aut. V tuto chvíli se představuje ve verzi pro pět osob, tedy jako Doublecab. Siglecab přijde za rok a půl, lišit se bude jen menší kabinou a dálkou korby, celková délka zůstane zachována.
Pod kapotou se zpočátku objeví jen jeden dvoulitrový turbodiesel o výkonu 163 koní. Slabší verze o výkonu 120 koní přijde za pár měsíců. Spotřeba se pohybuje o chloupek nad sedmi a půl litry, což spolu s osmdesátilitrovou nádrží dává slušný dojezd přes tisíc kilometrů.
Co by to byllo za pick-up, kdyby neměl náhon na všechna kola. Amarok se bude prodávat buď jako výhradní dvoukolka (poháněna zadní náprava), připojitelná čtyřkolka, nebo permanentní čtyřkolka. V tomto případě bude použit diferenciál Torsen.
Tři výbavové stupně odráží potřeby majitele. Zatímco nejnižší nemá lakované nárazníky a další plastové díly a nabízí jen poměrně málo výbavy, čímž míří do pracovního prostředí, nejvyšší verze hýří chromem, kůží a výbavou.
Amarok by se mohl ukázat i v Evropě. Mohli bychom se dočkat na přelomu let 2010 a 2011.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.