Evropským autem roku pro rok 2010 se stal Volkswagen Polo. Jen těsně předběhl Toyotu iQ a znamená druhé vítězství pro Volkswagen.
Vítěz letošní ankety, Volkswagen Polo, získal od poroty 347 bodů, což bylo jen o deset bodů více než druhá Toyota iQ.
Vedoucí pár si nicméně uchoval slušný náskok před třetím Opelem Astra, který získal 221 bodů. S odstupem dalších více než sedmdesáti bodů se umístila Škoda Yeti a za ní v těsném závěsu Mercedes Benz třídy E. Celkem 144 bodů získal Peugeot 3008 a poslední ve finálově pětce skončil Citroën C3 Picasso se ziskem 113 bodů.
Hodnocení probíhá tím způsobem, že každý porotce může rozdělit svých 25 bodů mezi nejméně pět finalistů, přičemž žádný vůz nesmí získat více než 10 bodů. Své rozhodnutí musí zdůvodnit.
Do ankety se řadí vozy, které se v daném roce začnou prodávat přinejmenším v pěti zemích Evropy a prodá se jich více než 5000.
Pro Volkswagen je to teprve druhá výhra, musel si na ni počkat od roku 1992, kdy zvítězil Volkswagen Golf. Nejúspěšnější značkou je Fiat, který zvítězil devětkrát (naposledy v roce 2008, kdy vyhrál Fiat 500, dříve například Punto nebo Bravo/Brava), druhým je Renault se šesti výhrami (naposledy Clio v roce 2006 a Mégane o tři roky dříve), třetím Ford s pěti tituly (naposledy S-max v roce 2007).
Evropské auto roku se uděluje od roku 1964.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?