Evropským autem roku pro rok 2010 se stal Volkswagen Polo. Jen těsně předběhl Toyotu iQ a znamená druhé vítězství pro Volkswagen.
Vítěz letošní ankety, Volkswagen Polo, získal od poroty 347 bodů, což bylo jen o deset bodů více než druhá Toyota iQ.
Vedoucí pár si nicméně uchoval slušný náskok před třetím Opelem Astra, který získal 221 bodů. S odstupem dalších více než sedmdesáti bodů se umístila Škoda Yeti a za ní v těsném závěsu Mercedes Benz třídy E. Celkem 144 bodů získal Peugeot 3008 a poslední ve finálově pětce skončil Citroën C3 Picasso se ziskem 113 bodů.
Hodnocení probíhá tím způsobem, že každý porotce může rozdělit svých 25 bodů mezi nejméně pět finalistů, přičemž žádný vůz nesmí získat více než 10 bodů. Své rozhodnutí musí zdůvodnit.
Do ankety se řadí vozy, které se v daném roce začnou prodávat přinejmenším v pěti zemích Evropy a prodá se jich více než 5000.
Pro Volkswagen je to teprve druhá výhra, musel si na ni počkat od roku 1992, kdy zvítězil Volkswagen Golf. Nejúspěšnější značkou je Fiat, který zvítězil devětkrát (naposledy v roce 2008, kdy vyhrál Fiat 500, dříve například Punto nebo Bravo/Brava), druhým je Renault se šesti výhrami (naposledy Clio v roce 2006 a Mégane o tři roky dříve), třetím Ford s pěti tituly (naposledy S-max v roce 2007).
Evropské auto roku se uděluje od roku 1964.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.