Evropským autem roku pro rok 2010 se stal Volkswagen Polo. Jen těsně předběhl Toyotu iQ a znamená druhé vítězství pro Volkswagen.
Vítěz letošní ankety, Volkswagen Polo, získal od poroty 347 bodů, což bylo jen o deset bodů více než druhá Toyota iQ.
Vedoucí pár si nicméně uchoval slušný náskok před třetím Opelem Astra, který získal 221 bodů. S odstupem dalších více než sedmdesáti bodů se umístila Škoda Yeti a za ní v těsném závěsu Mercedes Benz třídy E. Celkem 144 bodů získal Peugeot 3008 a poslední ve finálově pětce skončil Citroën C3 Picasso se ziskem 113 bodů.
Hodnocení probíhá tím způsobem, že každý porotce může rozdělit svých 25 bodů mezi nejméně pět finalistů, přičemž žádný vůz nesmí získat více než 10 bodů. Své rozhodnutí musí zdůvodnit.
Do ankety se řadí vozy, které se v daném roce začnou prodávat přinejmenším v pěti zemích Evropy a prodá se jich více než 5000.
Pro Volkswagen je to teprve druhá výhra, musel si na ni počkat od roku 1992, kdy zvítězil Volkswagen Golf. Nejúspěšnější značkou je Fiat, který zvítězil devětkrát (naposledy v roce 2008, kdy vyhrál Fiat 500, dříve například Punto nebo Bravo/Brava), druhým je Renault se šesti výhrami (naposledy Clio v roce 2006 a Mégane o tři roky dříve), třetím Ford s pěti tituly (naposledy S-max v roce 2007).
Evropské auto roku se uděluje od roku 1964.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?