Evropským autem roku pro rok 2010 se stal Volkswagen Polo. Jen těsně předběhl Toyotu iQ a znamená druhé vítězství pro Volkswagen.
Vítěz letošní ankety, Volkswagen Polo, získal od poroty 347 bodů, což bylo jen o deset bodů více než druhá Toyota iQ.
Vedoucí pár si nicméně uchoval slušný náskok před třetím Opelem Astra, který získal 221 bodů. S odstupem dalších více než sedmdesáti bodů se umístila Škoda Yeti a za ní v těsném závěsu Mercedes Benz třídy E. Celkem 144 bodů získal Peugeot 3008 a poslední ve finálově pětce skončil Citroën C3 Picasso se ziskem 113 bodů.
Hodnocení probíhá tím způsobem, že každý porotce může rozdělit svých 25 bodů mezi nejméně pět finalistů, přičemž žádný vůz nesmí získat více než 10 bodů. Své rozhodnutí musí zdůvodnit.
Do ankety se řadí vozy, které se v daném roce začnou prodávat přinejmenším v pěti zemích Evropy a prodá se jich více než 5000.
Pro Volkswagen je to teprve druhá výhra, musel si na ni počkat od roku 1992, kdy zvítězil Volkswagen Golf. Nejúspěšnější značkou je Fiat, který zvítězil devětkrát (naposledy v roce 2008, kdy vyhrál Fiat 500, dříve například Punto nebo Bravo/Brava), druhým je Renault se šesti výhrami (naposledy Clio v roce 2006 a Mégane o tři roky dříve), třetím Ford s pěti tituly (naposledy S-max v roce 2007).
Evropské auto roku se uděluje od roku 1964.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?