Fiat uvádí do svého modelu 500 zbrusu nový diesel nové generace Multijet II. Maličký agregát má až překvapivě vysoký výkon.
Princip vylepšení spočívá ve vyšším tlaku vstřikování, které činí až 1600 barů, vstřikovače zajistí vyšší přesnost a až osm vstřiků paliva během jednoho cyklu.
Zároveň se změnila i konstrukce motoru, který má nyní nižší kompresní poměr, silnější turbo a tím pádem i plošší průběh točivého momentu.
Motor splňuje emisní normu Euro 5 a funí na paty i Euru 6.
Spolu s novým motorem se do pětistovky dostane i nové zavěšení zadní nápravy. To bylo původně vyvinuto pro model Abarth, později jej převzal kabriolet 500 C a nyní jej dostane i standardní pětistovka.
Základní cena zatím nebyla stanovena.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?