Volkswagen zachraňuje karosárnu Karmann přímo v hodně dvanácté. Zkrachovalá továrna se stane základem tvorby individuálnějších vozů.
Volkswagen zachrání karosárnu Karmann, nad kterou byl v dubnu vyhlášen bankrot.
Karmann je specialistou na výrobu kabrioletů zvláště pak těch s pevnou stahovací střechou. To se bude Volkswagenu při jeho budoucí expanzi hodit.
Místo krachu nyní automobilku čeká nabrání dvou set pracovníků pro znovuotevření příští rok a zaměstnání dalších osmi set do roku 2014. Od roku 2011 se zde budou vyrábět nové vozy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.