Výrobce supersportů, švédská značka Koenigsegg, vycouval z téměř uzavřené dohody o koupi značky Saab. Informovala o tom sama firma.
Pro malou firmičku se nakonec převzetí Saabu stalo velkým oříškem. Ačkoliv Saab je v porovnání s jinými automobilkami poměrně malý, převzetí řádově ještě mnohem menší firmou bylo trochu překvapením. Bylo to jako když chtělo Porsche pojmout celý Volkswagen. Ani tomu se to nepodařilo.
Rozhodnutí vyvolává řadu obav o budoucnost značky. O Saabu bude nyní jednat správní rada General Motors a ta rozhodne o dalším postupu. Vzhledem k tomu, že žádný další zájemce o koupi není nablízku, je možné i postupné utlumování značky až do stádia klinické smrti, tedy v podstatě zrušení.
Po Opelu tak jde o druhý zrušený prodej divize. I u něj před časem GM rozhodlo, že se nebude prodávat a restrukturalizaci povede koncern sám.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?