Výrobce supersportů, švédská značka Koenigsegg, vycouval z téměř uzavřené dohody o koupi značky Saab. Informovala o tom sama firma.
Pro malou firmičku se nakonec převzetí Saabu stalo velkým oříškem. Ačkoliv Saab je v porovnání s jinými automobilkami poměrně malý, převzetí řádově ještě mnohem menší firmou bylo trochu překvapením. Bylo to jako když chtělo Porsche pojmout celý Volkswagen. Ani tomu se to nepodařilo.
Rozhodnutí vyvolává řadu obav o budoucnost značky. O Saabu bude nyní jednat správní rada General Motors a ta rozhodne o dalším postupu. Vzhledem k tomu, že žádný další zájemce o koupi není nablízku, je možné i postupné utlumování značky až do stádia klinické smrti, tedy v podstatě zrušení.
Po Opelu tak jde o druhý zrušený prodej divize. I u něj před časem GM rozhodlo, že se nebude prodávat a restrukturalizaci povede koncern sám.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?