Spoločnosť Škoda Auto začala vyrábať úplne nový agregát v závode v Mladej Boleslavi. Motor sa bude montovať do vozidiel koncernových značiek Škoda, Audi, Volkswagen a Seat. Ide o štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním s objemom 1,2 litra a výkonom 77 kW, prepĺňaný turbodúchadlom. Vozidlá s týmto agregátom ponesú označenie TSI. Pri vývoji hralo dôležitú úlohu zníženie emisií CO2 a spotreby pohonných hmôt.
„Novo vyvinutý motor rodiny TSI poskytne jedinečnú možnosť spojiť ohľaduplnosť k životnému prostrediu s harmonickým jazdným výkonom. S viditeľne nižšími hodnotami CO2 je nutné vnímať nový motor ako príspevok k výraznému zníženiu emisného priemeru našich vozidiel,“ uviedol Reinhard Jung, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.
Nový motor je dôležitým príspevkom k ďalšiemu zlepšeniu vzťahu k životnému prostrediu všetkých koncernových značiek VW. Vďaka tomuto projektu sa navyše rozšíri celková kapacita závodu výroby motorov spoločnosti Škoda Auto. „Teší ma, že prvotné nasadenie sa uskutoční v Škoda Auto a že sa môžem opäť zúčastniť pri realizácii tohto projektu," povedal vedúci projektu závodu výroby motorov, Joachim Rossmanit.
V roku 2008 vyrobil závod na výrobu agregátov v Mladej Boleslavi 270.875 trojvalcových atmosférických motorov 1.2 HTP a 538.069 prevodoviek MQ 200. Nový motor bude v Mladej Boleslavi nielen montovaný, ale bude sa tu taktiež odlievať blok motora a obrábať niektoré dôležité diely.
„Pre firmu pôjde o jeden z najdôležitejších motorov a preto sme veľmi radi, že sa nám podarilo jeho výrobu alokovať do nášho závodu,“ uviedol Milan Staněk, vedúci výroby agregátov spoločnosti Škoda Auto. Výroba agregátov Škoda Auto nedávno získala taktiež výrobu nových prevodoviek MQ 100.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?