Motor 1,2 TSI sa začne vyrábať už aj v Mladej Boleslavi

Braňo Porubčan, 20. listopadu 2009, 16:36 Google+

Spoločnosť Škoda Auto začala vyrábať úplne nový agregát v závode v Mladej Boleslavi. Motor sa bude montovať do vozidiel koncernových značiek Škoda, Audi, Volkswagen a Seat. Ide o štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním s objemom 1,2 litra a výkonom 77 kW, prepĺňaný turbodúchadlom. Vozidlá s týmto agregátom ponesú označenie TSI. Pri vývoji hralo dôležitú úlohu zníženie emisií CO2 a spotreby pohonných hmôt.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1,2 TSI

1,2 TSI | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

„Novo vyvinutý motor rodiny TSI poskytne jedinečnú možnosť spojiť ohľaduplnosť k životnému prostrediu s harmonickým jazdným výkonom. S viditeľne nižšími hodnotami CO2 je nutné vnímať nový motor ako príspevok k výraznému zníženiu emisného priemeru našich vozidiel,“ uviedol Reinhard Jung, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.

Nový motor je dôležitým príspevkom k ďalšiemu zlepšeniu vzťahu k životnému prostrediu všetkých koncernových značiek VW. Vďaka tomuto projektu sa navyše rozšíri celková kapacita závodu výroby motorov spoločnosti Škoda Auto. „Teší ma, že prvotné nasadenie sa uskutoční v Škoda Auto a že sa môžem opäť zúčastniť pri realizácii tohto projektu," povedal vedúci projektu závodu výroby motorov, Joachim Rossmanit.

V roku 2008 vyrobil závod na výrobu agregátov v Mladej Boleslavi 270.875 trojvalcových atmosférických motorov 1.2 HTP a 538.069 prevodoviek MQ 200. Nový motor bude v Mladej Boleslavi nielen montovaný, ale bude sa tu taktiež odlievať blok motora a obrábať niektoré dôležité diely.

„Pre firmu pôjde o jeden z najdôležitejších motorov a preto sme veľmi radi, že sa nám podarilo jeho výrobu alokovať do nášho závodu,“ uviedol Milan Staněk, vedúci výroby agregátov spoločnosti Škoda Auto. Výroba agregátov Škoda Auto nedávno získala taktiež výrobu nových prevodoviek MQ 100.

Vytisknout

Diskuze: Motor 1,2 TSI sa začne vyrábať už aj v Mladej Boleslavi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda Auto vyrába motory v Mladej Boleslavi už 110 rokov

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud