Spoločnosť Škoda Auto začala vyrábať úplne nový agregát v závode v Mladej Boleslavi. Motor sa bude montovať do vozidiel koncernových značiek Škoda, Audi, Volkswagen a Seat. Ide o štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním s objemom 1,2 litra a výkonom 77 kW, prepĺňaný turbodúchadlom. Vozidlá s týmto agregátom ponesú označenie TSI. Pri vývoji hralo dôležitú úlohu zníženie emisií CO2 a spotreby pohonných hmôt.
„Novo vyvinutý motor rodiny TSI poskytne jedinečnú možnosť spojiť ohľaduplnosť k životnému prostrediu s harmonickým jazdným výkonom. S viditeľne nižšími hodnotami CO2 je nutné vnímať nový motor ako príspevok k výraznému zníženiu emisného priemeru našich vozidiel,“ uviedol Reinhard Jung, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.
Nový motor je dôležitým príspevkom k ďalšiemu zlepšeniu vzťahu k životnému prostrediu všetkých koncernových značiek VW. Vďaka tomuto projektu sa navyše rozšíri celková kapacita závodu výroby motorov spoločnosti Škoda Auto. „Teší ma, že prvotné nasadenie sa uskutoční v Škoda Auto a že sa môžem opäť zúčastniť pri realizácii tohto projektu," povedal vedúci projektu závodu výroby motorov, Joachim Rossmanit.
V roku 2008 vyrobil závod na výrobu agregátov v Mladej Boleslavi 270.875 trojvalcových atmosférických motorov 1.2 HTP a 538.069 prevodoviek MQ 200. Nový motor bude v Mladej Boleslavi nielen montovaný, ale bude sa tu taktiež odlievať blok motora a obrábať niektoré dôležité diely.
„Pre firmu pôjde o jeden z najdôležitejších motorov a preto sme veľmi radi, že sa nám podarilo jeho výrobu alokovať do nášho závodu,“ uviedol Milan Staněk, vedúci výroby agregátov spoločnosti Škoda Auto. Výroba agregátov Škoda Auto nedávno získala taktiež výrobu nových prevodoviek MQ 100.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?