Dnes už téměř zapomenutý Vel Satis je u konce své životní dráhy. I přes nevelký úspěch vydržel na trhu devět let.
Vel Satis nahradil mnohem úspěšnější sedan Safrane a způsobil velké pozdvižení. Spolu s kupé Avantime pronesl novou éru neskutečně kontroverzního designu, na který se lidi nezvykly. Ač prvotní výsledky prodejů vypadaly velmi nadějně, prodeje přesáhly 20 tisíc kusů za rok, což u takto drahého vozu není málo, rychle se vyčerpaly.
Loni už ze závodu vyjelo pouhých 1685 vozů
Kupé Avantime skončilo hned po třech letech v prodejnách, pouhých osm tisíc vyrobených kusů z něj časem pravděpodobně učiní zajímavou raritku.
Zatím není jasné co kontroverzní vůz nahradí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?